2 328 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Trall till liten sittplats i trädgården
Vi har en pytteliten radhusträdgård som vi vill behålla gräsmattan på. Men det skulle vara skönt att kunna ställa två stolar och ett litet bord på ett underlag som inte är gräs. Skulle vilja lägga ett par kvm med plattor, men är inte beredd att gräva ut djupt för att fylla med grus m m. Ser mig om efter ett enklare alternativ. Då fick jag se att Claes Ohlsson har jättesnygga skifferplattor 30x30 i plast! Låter ju vansinnigt, men undrar ändå, skulle de kunna hålla för att vara ute året om? Jag vet att liknande plattor att sätta ihop är sega och fungerar bra på släta underlag, men blir spröda på vintern. Vi kommer inte att belasta plattorna vintertid. Ska jag glömma tanken?
Det kommer aldrig funka om de skall ligga löst på tidigare gräsmatta. Enklast i din situation är att bygga en lite träram med trall på. denna pallar du upp med betongplattor eller lecasten. Grävning i viss mån är svårt att komma ifrån. MEN det finns alternativ, och det är skruvpålar ex slutagräv.se som kan borra ner fästpunkter för en trall..
Om man kan tänka sig att fuska så kan man skära bort grässvålen och lägga på vanliga några vanliga betongplattor för att punkta upp ett lågt trädäck. Det är sällan man har sådana rörelser i mark eller sällskap att en sån lösning inte funkar.
Tack, ja jag förstod nog det inte skulle gå, men en trätrall kommer det nog att bli.Thiger skrev:
Det kommer aldrig funka om de skall ligga löst på tidigare gräsmatta. Enklast i din situation är att bygga en lite träram med trall på. denna pallar du upp med betongplattor eller lecasten. Grävning i viss mån är svårt att komma ifrån. MEN det finns alternativ, och det är skruvpålar ex slutagräv.se som kan borra ner fästpunkter för en trall..
Här har vi nog den enkla lösningen som jag var ute efter. Så får det bli! Tack för det.H Huzzbutt skrev:
Klicka här för att svara