Tänkte ta bort den fula gamla asfalten och lägga grus av nåt slag. Har sett många ha det och tycker att det är snyggt. Kanske inte så praktiskt på vintern när det ska skottas. Vad heter sån grus som man brukar använda och vad kostar det. Var beställer man det om man bor i Borås trakten? Några andra användbara tips?

Hemmakatten
Vi har precis gjort färdig vår garageuppfart. Där ligger nu överst flis, 0-16mm. Under ligger kross 0-63, välpaddat. Även flisen paddades. Räknar inte alls med att det skallvara några problemmed snöskottning. En yta med som vår blir/är hård och blir än hårdare med tiden. Vad du definitivt skall undvika är natursingel, det är runt och packar sig aldrig och dessutom slirar bilen i det gruset (+ att massor med singlet följer med när du skottar).

Går det att använda något liknande när jag lägger översta lagret intill huset efter dräneringen. Har inte lust att lägga stenplattor, men vill inte heller ha för löst singel eller makadam som min lille son skulle älska att slänga ut på gräsmattan.

royal skrev:
Går det att använda något liknande när jag lägger översta lagret intill huset efter dräneringen. Har inte lust att lägga stenplattor, men vill inte heller ha för löst singel eller makadam som min lille son skulle älska att slänga ut på gräsmattan.
Hej!
Nej du bör inte ha grus med stenmjöl i runt huset. Du bör ha makadam, singel, kullersten eller någon form av betongplattor. Detta för att ytvattnet ska kunna rinna igenom och ner till dräneringen. Samkross, exempelvis 0-18, blir för tätt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.