Håller på att bygga bad/bastu i källaren och läst in mig en del på isolering under betonggolv och golvvärme.

Börjar väl nu få en ganska bra uppfattning om vad som gäller (även om det som vanligt finns massa åsikter :-),
men tycker fortfarande det är lite oklart när man bara ska isolera ett rum i en tidigare oisolerad källare...

Ett annan sak som jag stött på lite åsikter om är avsaknaden av isolering under själva grundkanterna (ytterväggarna).

Någon som har lite vettig information, tankar eller åsikter om ovanstående ?

Tacksam för hjälp !

mvh /bang
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.