Demmpa Demmpa skrev:
Vid "hand", "sol" & "måne" så går cirkulationspumpen konstant.
Vid "power"/"standby"/"bevakning" står cirkulationspumpen stilla konstant tills systemtemperaturen när.ar sig 0⁰ (frysskyddat).
Vid "klocka" stoppas cirkulationspumpen när utetemperaturen går över 18⁰ (tror att temperaturen är valbar).
Du har rätt. Hade för mig att även "sol" hade pumpstopp på dessa
 
Varken manuellt eller vilket läge du väljer så är inte cirkulationspumpen grunden till en högre förbrukning på fjärrvärmen, utan att anläggningen vill köra ut värme, kolla det...
Cirkulationspumpen drar ström så det hamnar på elräkningen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.