3 107 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Grund till växthus
Gjuten stödmur. Skruva fast växthuset i den. Det finns olika sätt, men du frågade vad som är bäst
om jag skulle gjort det själv hade jag grävt ur 30-40cm och gjutet armerad stödmur, sedan klätt med några rader tegel ovanpå, bara för att det är snyggt, och sedan fäst växthuset i det. Säkert onödigt men så jobbar jag
går säkert att få ihop något med lecablock också för en billigare lösning. Skulle kanske gå att skruva fast i lite större markplattor också, men så hade jag aldrig gjort
om jag skulle gjort det själv hade jag grävt ur 30-40cm och gjutet armerad stödmur, sedan klätt med några rader tegel ovanpå, bara för att det är snyggt, och sedan fäst växthuset i det. Säkert onödigt men så jobbar jag
går säkert att få ihop något med lecablock också för en billigare lösning. Skulle kanske gå att skruva fast i lite större markplattor också, men så hade jag aldrig gjort
Produkter som diskuteras: "expanderskruv"
Expanderskruv
Expanderskruvar är speciellt utformade för att hantera tunga belastningar. De har unika gripvingar som expanderar när skruven dras åt, vilket skapar en stor yta som fördelar belastningen jämnt. Detta innebär att skruven kan bära mer vikt än
Läs mer
Vilken lösning valde du?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden