När förrådet nu börjar resa sig känner jag mig osäker på om grunden är tillräckligt bra. Lite sent med en grundfråga när jag har monterat golvbjelklget, lagt i isolering och lagt golv. Så jag hoppas forumexperterna godkänner det jag har gjort.

Jag har justerat en lutning i marken vid att lägga ut och packa ett lager 0 32. Sen har jag lagt ut betongplattor, och lecablock ovanpå där. Förrådets fasad kommer att vara 20 cm från en liten samfällighetsägd väg, och hörnet jag har fotat (bild här under) har en slutning ner mot vägen. I nuläget är det en del 0 32 som i princip ligger i vägen, och jag är rädd för att grunden ska bli för instabil om jag tar bort allt som ligger längre ut än 20 cm från fasaden.

Ja, jag borde tänkt på det innan. Vad säger ni?

Ps: som referens till mått så är lecablocken 19 cm höga

Nybyggt förråd med golvbjälklag på lecablock och betongplattor, nära grusväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundkonstruktion för förråd med golvbjälklag, isolering, betongplattor och lecablock bredvid grusad sluttning.
Skapa konto
Byggprojektets grund nära väg med 0-32 grus, betongplattor och lecablock under konstruktion.
Skapa konto

Ole Utne Ole Utne skrev:
När förrådet nu börjar resa sig känner jag mig osäker på om grunden är tillräckligt bra. Lite sent med en grundfråga när jag har monterat golvbjelklget, lagt i isolering och lagt golv. Så jag hoppas forumexperterna godkänner det jag har gjort.

Jag har justerat en lutning i marken vid att lägga ut och packa ett lager 0 32. Sen har jag lagt ut betongplattor, och lecablock ovanpå där. Förrådets fasad kommer att vara 20 cm från en liten samfällighetsägd väg, och hörnet jag har fotat (bild här under) har en slutning ner mot vägen. I nuläget är det en del 0 32 som i princip ligger i vägen, och jag är rädd för att grunden ska bli för instabil om jag tar bort allt som ligger längre ut än 20 cm från fasaden.

Ja, jag borde tänkt på det innan. Vad säger ni?

Ps: som referens till mått så är lecablocken 19 cm höga

[bild] [bild] [bild]
Är ingen expert men det du visar bör duga fint till ett förråd

• Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.