1 231 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Grund på 30cm cellplast, räknas som torr?
Hej
Det här en grej jag aldrig förstått. När det kommer till att lägga tätning, t.ex fuktspärr på betongplatta så kan det vara negativt om inte plattan kan andas, om det vandrar fukt igenom den, vad jag har förstått.
Min platta som jag gjorde för två år sedan, som ligger på tre lager cellplast omgiven av lecabalkar. Räknas den som torr eller fuktig? Jag ska göra tvättstuga och undrar om jag ska fuktspärra golvet eller inte.
Det är ovan mark, så jag föreställer mig att den är torr!
Tack!
Det här en grej jag aldrig förstått. När det kommer till att lägga tätning, t.ex fuktspärr på betongplatta så kan det vara negativt om inte plattan kan andas, om det vandrar fukt igenom den, vad jag har förstått.
Min platta som jag gjorde för två år sedan, som ligger på tre lager cellplast omgiven av lecabalkar. Räknas den som torr eller fuktig? Jag ska göra tvättstuga och undrar om jag ska fuktspärra golvet eller inte.
Det är ovan mark, så jag föreställer mig att den är torr!
Tack!
Redigerat:
Du kommer ju ha uppvärmt i tvättstugan och betongen är isolerat på utsidan, detta leder till att du har torr betong (eller kommer att få, om den just nu är fuktig p.g.a att den är nygjuten).
På samma sätt som en betongvägg mitt inne i ett hus är en torr vägg.
På samma sätt som en betongvägg mitt inne i ett hus är en torr vägg.
Klicka här för att svara