2 471 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Grövre taklister
Vi har ganska högt till tak, ca 3m, extra höga golvlister, påminner om stilen från tidigt 1900-tal (huset är byggt 1910). Vi har nu kommit till taklister och där slutar fantasin. Någon som har en idé om hur man kan komponera ihop en lite grövre taklist? Det behöver inte vara en särskild stil från tidigt 1900-tal.
Det finns taklister gjorda av någon sorts frigolit, finns släta, mönstrad, olika breddimientioner.
När man målar över de märks inte att de är gjorda av frigolit.
Bauhaus kar flera sorter.
Vi har använd de till att göra ljusrampen i sovrummet, blev kanon bra
;D
När man målar över de märks inte att de är gjorda av frigolit.
Bauhaus kar flera sorter.
Vi har använd de till att göra ljusrampen i sovrummet, blev kanon bra
;D
Jag har två förslagmagaretha skrev:
1) Riktig gipsstuck, se mina inlägg i den här tråden: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Farg;action=display;nu m=1091725859
2) Limma och skruva ihop trälister för att få en större list, vi gjorde så för att täcka över en list som håller upp vävtaket i ett rum.
/fredrikw
Klicka här för att svara