Vad behöver man sätta för grovlek på avloppsrör till en tvättmaskin?....hade tänkt sätta en purus brunn där jag
kommer ha tvättmaskinen och leda ner vattnet...ellre finns det någon annan lösning?....röret som tömmer från
tvättmaskinan är ju väldingt "smalt"......hur ska man göra detta snyggt/bra?
/
M

purus variant var ju fin.....vad ansluter man den mot i golvet?....en brunn eller rör mot rör?Vad är det för dimension på
röret?Samt vad behöver jag sätta för dimension från maskinen till huvudledningen?:)många frågor blir det...
/
M

Den är avsedd för att kopplas till ett rör eftersom den har ett inbyggt vattenlås. Givetvis är det inget som hindrar, att man kopplar den till en brunn istället. Röret är 32 mm utvändigt.

Purus har även ett spillrör som man kan koppla till en brunn:
http://www2.purus.se/?id=1394

finns det någon variant som är "sluten" upptill eller är det den typen som purus har som gäller:)?...verkar ju
väldigt smidigt med vattenlås och allt i ett:)....
/
M

Det finns vattenlås som är slutna och har en nippel att fästa slangen i. Även de är från Purus.

TM-avlopp skall vara brutet, så antingen en spillmuff eller golvbrunn och inte stumt (om jag uppfattade frågan som slutet rätt? länkarna funkar inte längre).

sticker man bara ner tvättmaskinslangen i spilllmuffen eller finns det ngt fäste?
/
M

Brukar följa med ett U-fäste med tvättmaskinen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.