Hej alla!

Har kommit fram till att jag behöver köpa en grovdammsugare för att slippa behöva döda vår vanliga med slipdamm och liknande.
Tänkte ha den till olika bygg projekt samt att dammsuga golv i  källare och vind skulle även tycka det va roligt att kunna suga vätska.

Så nu till min fråga! hur Mycket behöver man lägga för att få något som håller hyfsat och suger kraftfullt. Har sett att det finns en del i tusen kronors klassen, räcker de till?
 
japp dom funkar. Jag har en kärcher 27-nånting som funkar bra. Utan påse går det bra att suga vatten också (just det är dessutom väldigt roligt).
 
Jag har också en kärchernågonting.
Den var tom ännu billigare har jag för mig.
Typ 600.

Funkar fina fisken

 
Hammarn skrev:
Kärcher eller Alto (Nilfisk) funkar bra. De dyrare har en del (o)nödiga finesser men en 600:- funkar alldeles utmärkt.
På Nordbygg häromåret såg jag en ganska stor Alto där man hande roat sig med att suga upp två säckar cement. Utan sugarpåse. Även om säljaren nekade mig nöjet att tillsätta lite vatten så må jag säga att detta imponerade en smula på mig. Jag tror inte att min gula kärcher skulle fixa detta.
 
Ja just det, det sitter förstås i färgen, för blå var den... :)

Nja, det finns ju lite att stöka med härhemma så några längre perioder blir det nog inte på landet....men vi väntar också tillökning i maj så det kanske är praktiskt att ta ett par semesterveckor därute..... jag får väl ta kajaken och paddla förbi en dag!
 
Billigast är en grovavskiljare typ "grovis"
Kostar en femhundring och funkar riktigt bra.
 
JULA har en helt acceptabel för 395 som du kan både suga vatten med(utan påse) annat med påse. Lite högljudd men för det priset så OK
 
larsu skrev:
JULA har en helt acceptabel för 395 som du kan både suga vatten med(utan påse) annat med påse. Lite högljudd men för det priset så OK
Då kan jag trösta dig med att även en Kärscher låter som fyra reaplan....
 
MathiasS skrev:
japp dom funkar. Jag har en kärcher 27-nånting som funkar bra. Utan påse går det bra att suga vatten också (just det är dessutom väldigt roligt).
Det är ALDRIG roligt att dammsuga. jag vet, jag har provat!!
 
Köp en grovdammsugare, som har koppling till din slipmaskin, så slipper du slå av och på två maskiner.
 
cubix skrev:
Köp en grovdammsugare, som har koppling till din slipmaskin, så slipper du slå av och på två maskiner.
Kan bara hålla med, en superfunktion!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.