3 924 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
Grovdammsugare?
Hej alla!
Har kommit fram till att jag behöver köpa en grovdammsugare för att slippa behöva döda vår vanliga med slipdamm och liknande.
Tänkte ha den till olika bygg projekt samt att dammsuga golv i källare och vind skulle även tycka det va roligt att kunna suga vätska.
Så nu till min fråga! hur Mycket behöver man lägga för att få något som håller hyfsat och suger kraftfullt. Har sett att det finns en del i tusen kronors klassen, räcker de till?
På Nordbygg häromåret såg jag en ganska stor Alto där man hande roat sig med att suga upp två säckar cement. Utan sugarpåse. Även om säljaren nekade mig nöjet att tillsätta lite vatten så må jag säga att detta imponerade en smula på mig. Jag tror inte att min gula kärcher skulle fixa detta.Hammarn skrev:
Ja just det, det sitter förstås i färgen, för blå var den... 
Nja, det finns ju lite att stöka med härhemma så några längre perioder blir det nog inte på landet....men vi väntar också tillökning i maj så det kanske är praktiskt att ta ett par semesterveckor därute..... jag får väl ta kajaken och paddla förbi en dag!
Nja, det finns ju lite att stöka med härhemma så några längre perioder blir det nog inte på landet....men vi väntar också tillökning i maj så det kanske är praktiskt att ta ett par semesterveckor därute..... jag får väl ta kajaken och paddla förbi en dag!
Allvetare
· Härifrån
· 789 inlägg
Klicka här för att svara