nino nino skrev:
Ja det låter ju nästan så, är väl bara 20-30skruv för att byta 🙂
Får testa det, nu har man ju bytt det ett par gånger så man är ju nästan proffs ;)

• Gilla
nino
  • Laddar…
Knivbyte

Gräsklipparens undersida med smutsiga knivblad, verktygslåda bredvid för knivbyte på gräsmattan i solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Verkar som om jag glömde göra rent den i höstas 😄 igen...

• Gilla
Kalle_Banan
  • Laddar…
Bytte minnesbatteri och displayen hoppar igång och lyser men det förblir så, har provat trycka in pinkoden men inget händer. Märkte också att när jag placerar roboten i laddstationen så hoppar displayen igång trotts att den är avstängd så det verkar vara nåt typ av jordfel...för så ska det väl inte vara?

Lampan på laddstationen lyser fast grönt ljus men rör man lite på roboten så kan det blinka till rött ibland.

Känns som att man provat det mesta nu, det verkar nästan som att mjukvaran inte vill vara med längre.
Såg två lampor lysa i roboten, antar att det ska vara så eller är det någon som ser nåt skulle ser felaktigt ut?

Bifogar också ett klipp när trycker på strömknappen och displayen hoppar igång men kommer inte längre än så, ger ingen respons vid tryck.

• Elektronikkretskort med två upplysta lampor markerade i en robot, visar interna komponenter och anslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade du mätt spänningen på batteriet löst?
Känns ju som att den är strömlös

Ja men även om den visar fullt kanske det inte är nog med ström i det?
Borde nog ta ut det och åka till någon som har en batteritestare för att se så det "mår bra"
Har laddat nåt bilbatteri och när laddaren visar fullt och man stoppar i det i bilen och vrider på nyckeln så klickar det till och sen är man strömlös igen

Har Schou/Grouw slutat sälja batteri 18105 till M800?

P Praktikern skrev:
Har du modell nummer på klipparen?

[länk]
Modellnumret på batteriet är 18105 och gräsklipparen 17936.
Jag har kollat deras hemsida.

Köpte 2 beg Grouw som tappar minnet, min förhoppning är att det bara är minnesbatteriet annars får det bli reservdelar till den jag redan har

R richmoijn skrev:
Tja!
Jag upplever samma problem. Själva disken börjar snurra men stöter den på motstånd ger den upp. Förra året råkade den klippa stumt så att disken gick sönder, så inte helt orimligt att något annat tog stryk. Har du hittat någon lösning?
Japp. Plockade ur klippmotorn och testade med en batteriladdare. Det gick då att hålla fast axeln så motorn verkade paj. Fick tag på en ny från Danmark å nu går den som den ska igen.

nino nino skrev:
Köpte 2 beg Grouw som tappar minnet, min förhoppning är att det bara är minnesbatteriet annars får det bli reservdelar till den jag redan har
Det verkar vara akilleshälen på dessa. Byt minnesbateriet, är bara några tior, så funkar den i sommar igen.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Micke501 Micke501 skrev:
Det verkar vara akilleshälen på dessa. Byt minnesbateriet, är bara några tior, så funkar den i sommar igen.
Ja jag hade ju strul själv på våran som jag har bytt batteri på 2ggr och efter det har den funkat perfekt.
Men man vet ju inte om det är det men då får det bli reservdelar

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.