I Ingenjörssnickarn skrev:
Ska man vara noga så ska man inte ladda fullt utan ca 80% (storage charge). Halvvägs under vintern kan man sedan mäta spänningen och ställa ca en halvtimme på tillskottsladdning.
Jag har alltid låtit den ladda fullt i stationen, lyft ut den och slått av huvudströmbrytaren och ställt i källaren efter rengöring och underhåll för att batteri och annat inte ska frysa om det blir under noll. När våren kommer är den tillräckligt laddad och bara att sätta ut.

Det är ju trots allt en högt värderad familjemedlem som sparar mig mycket ryggproblem.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Hej, finns det någon som kan hjälpa mig? Jag har detta problemet på min grouw (se video), jag har bytt minnes batteri, laddat batteriet manuellt. Det gör ingen skillnad om jag har strömbrytaren på eller av, stationen lyser grönt. Den har använts knappt 3 veckor...

All hjälp uppskattas!

Jlarsson33 Jlarsson33 skrev:
Hej, finns det någon som kan hjälpa mig? Jag har detta problemet på min grouw (se video), jag har bytt minnes batteri, laddat batteriet manuellt. Det gör ingen skillnad om jag har strömbrytaren på eller av, stationen lyser grönt. Den har använts knappt 3 veckor...

All hjälp uppskattas!
Hej, kan de äldre modellerna, men den verkar blinka för lås - har kopplat den till appen och vad säger manualen? Mvh

Här är några bilder ifrån manualen. Jag kan inte överhuvudtaget få en lampa att lysa eller ett pip ifrån den om den inte sitter i laddstationen. Det är som om den inte hittar batteriet?

• Manuelsida med felmeddelanden och problembeskrivningar för robotgräsklippare, inklusive LED-lampans signaler och åtgärder vid olika fel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild av en manual som beskriver åtgärder vid batterifel och laddningsfel hos en robotgräsklippare samt problem med överhettning av moderkort.
    Skapa konto
  • Instruktionssida från en robotgräsklipparmanual med sektioner om vanliga problem som tipprisk, överbelastning och hinder på avgränsningskabeln.
    Skapa konto
Hej, kan de äldre modellerna, men den verkar blinka för lås - har kopplat den till appen och vad säger manualen? Mvh
Se svaret ovan, den är inte kopplad till appen i nuläget

Se svaret ovan, den är inte kopplad till appen i nuläget
1. Känner inte igen knappsatsen - vilken modell och årgång är det?
2. Koppla upp den i appen Robot Mower, får du kontakt?
3. Provat manuell laddning mot laddstationen enl manualen?
4. Vad mäter batteriet för spänning om du tar ut det?

All hjälp uppskattas!
Hej, har du testat att uppdatera den genom USB uttaget undertill?

1. Känner inte igen knappsatsen - vilken modell och årgång är det?
2. Koppla upp den i appen Robot Mower, får du kontakt?
3. Provat manuell laddning mot laddstationen enl manualen?
4. Vad mäter batteriet för spänning om du tar ut det?
1. 2022 att nr 17936, tror att den benämns som 900 APP

2. Lyckas inte koppla upp

3. Laddat manuellt, även kopplat med trådar från laddstationen direkt till batteriet så det laddat fullt.

4. Ca 21V

M Mikael P Rosenqvist skrev:
Hej, har du testat att uppdatera den genom USB uttaget undertill?
Nej, jag vet inte om det går när den är stendöd? Skulle kanske vara om man satte i en sticka och sen tryckte in den i ladd stationen och startade uppdatering? Aldrig uppdaterat faktiskt så är lite dåligt på hur det går till

Jaha då slutade grouwen klippa då. Funkar fint i flera år. Nu när den skulle ut så började allt bra sen märkte jag att den inte klipper, bara åker runt. Lyftade försiktigt och satt en lite pinne mot klippplattan. Ja den stannade direkt. Hm? Kan det vara klippningen som givit upp eller finns det typ en ”brytpinne” tro. Motorn går men vid minsta motstånd så stannar den.
Några tankar.

1. 2022 att nr 17936, tror att den benämns som 900 APP

2. Lyckas inte koppla upp

3. Laddat manuellt, även kopplat med trådar från laddstationen direkt till batteriet så det laddat fullt.

4. Ca 21V
Hej igen, jag servar Grouw, men med bra batteri låter ditt problem lösbart med en firmware-uppdatering. Ta en mindre/gammal USB-sticka, formatera i FAT32, zippa upp och lägg nedan filer på den nyformaterade stickan (filerna i zip-filen, inte själva zip-filen).

Guide:
https://service.schou.com/hc/da-dk/articles/24728781637149-Opdater-firmware-Grouw-900-APP-Kontrol

Firmware-filer:
https://service.schou.com/hc/da-dk/articles/26457524584989-Firmware-opdatering

Hej igen, jag servar Grouw, men med bra batteri låter ditt problem lösbart med en firmware-uppdatering. Ta en mindre/gammal USB-sticka, formatera i FAT32, zippa upp och lägg nedan filer på den nyformaterade stickan (filerna i zip-filen, inte själva zip-filen).

Guide:
[länk]

Firmware-filer:
[länk]
Jag ska testa detta! Tack 🙏 återkommer

Micke501 Micke501 skrev:
Jaha då slutade grouwen klippa då. Funkar fint i flera år. Nu när den skulle ut så började allt bra sen märkte jag att den inte klipper, bara åker runt. Lyftade försiktigt och satt en lite pinne mot klippplattan. Ja den stannade direkt. Hm? Kan det vara klippningen som givit upp eller finns det typ en ”brytpinne” tro. Motorn går men vid minsta motstånd så stannar den.
Några tankar.
Hej, kolla senaste inläggen. Har den gått i flera år bör du ta ut och mäta batteriet samt säkerställa att den har senaste firmware. Om motorn går utan missljud fungerar den, mig veterligen finns ingen "brytpinne". Kolla givetvis även att bladen är vassa och kan snurra fritt samt att inget lindat in sig i axeln bakom knivdisken.

Guide:
[länk]

Firmware-filer:
[länk]
Kanske en dum fråga, men min är från 2022 så jag borde ha den nya filen till den,en jag kan inte se att den finns att hämta utan bara den gamla?

Kanske en dum fråga, men min är från 2022 så jag borde ha den nya filen till den,en jag kan inte se att den finns att hämta utan bara den gamla?
De är inte så pedagogiska, minns jag rätt ligger alla modellers senaste firmware i samma zip-fil, dvs även "Til modeller fra 2022 - v0403". Ladda ned zip-filen så ser du alla filer i den.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.