1 870 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Grossisternas prislistor...
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Jag hittade den här länken när jag surfade runt. http://www.avropa.nu/templates/ramavtal____1126.aspx. Där finns så vitt jag förstår gällande "rekomendationsprislista" från Storel. Tillsammans med en rabattlista (som visserligen bara gäller när staten köper in).
Kan ju vara intressant läsning.
Går man upp till huvudsidan så kan man söka sig ned till prislistor för fler elgrossister.
Kan ju vara intressant läsning.
Går man upp till huvudsidan så kan man söka sig ned till prislistor för fler elgrossister.
Stämmer ungefär med våra rabattsatser.
T.ex. på kabel, där vi har drygt 80%.
Man blir lätt chockad när man bläddrar i katalogen innan man drar sig till minnes rabatten ;D
T.ex. på kabel, där vi har drygt 80%.
Man blir lätt chockad när man bläddrar i katalogen innan man drar sig till minnes rabatten ;D
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Ja men är det inte pris utan rabatt som vi som slutkunder får betala?
Jo, det är klart. Och så tillkommer dessutom momsen...
Min kommentar om den lättnad man känner när man läser katalogerna och plötsligt drar sig till minnes rabatterna var ur rent egoistisk synpunkt för alla oss som köper privat med firmans rabatter
Fast så dyrt som prislistan ska det ändå inte behöva bli för slutkunden.
Ofta lägger sig elfirmorna något lägre.
Min kommentar om den lättnad man känner när man läser katalogerna och plötsligt drar sig till minnes rabatterna var ur rent egoistisk synpunkt för alla oss som köper privat med firmans rabatter
Fast så dyrt som prislistan ska det ändå inte behöva bli för slutkunden.
Ofta lägger sig elfirmorna något lägre.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Det kan ju vara motiverat på udda "sällanköpsvaror", att en äterförsäljare behöver en hög marginal för att finansiera stt kunnande om komplicerade (=svårsålda) varor.
Men "bulkvaror" som kabel är det ju jelt orimligt med såna marginaler på.
Men "bulkvaror" som kabel är det ju jelt orimligt med såna marginaler på.
Klicka här för att svara