Jag letar på "nätet" efter en rördetalj. Jag har tillgång till konton på både Ahlsells och Dahl.
Detaljen är en kopparböj 90, 54mm för lödning. (Men det är bara ett exempel.)
Ahlsells ordinarie prislist inkl moms = 1 537 kr
Dahls ordinarie prislista inkl moms = 372 kr
Rinkaby rörs ordinarie prislista inkl moms = 88 kr
Nu har jag såklart rabatt på Dahl (58% ) och Ahlsells (80%) men det blir ändå 156 kr resp 307 kr.
Så vad händer för er som får en offert på arbetskostnad + material, alt löpande betalning + material?
Nu har jag såklart rabatt på Dahl (58% ) och Ahlsells (80%) men det blir ändå 156 kr resp 307 kr.
Så vad händer för er som får en offert på arbetskostnad + material, alt löpande betalning + material?
Oj, ytterligare en tråd om listprisor hos Ahlsell/Dahl. Jag hämtar popcornen.
OnT:
Huruvida vi fått betala överpris på material de gånger vi haft hantverkare (elektriker, vvs) låter jag vara osagt. Dock har priserna inte varit iögonfallande höga. Inte som det kan vara enligt några trådar här på forumet.
OnT:
Huruvida vi fått betala överpris på material de gånger vi haft hantverkare (elektriker, vvs) låter jag vara osagt. Dock har priserna inte varit iögonfallande höga. Inte som det kan vara enligt några trådar här på forumet.
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Finns ju redan trådar om detta med grossisternas sjuka priser/rabatt system. När jag själv i våras behövde som privatperson rätt mycket vvs artiklar gjorde jag en snabb jämförelse och kom fram till att Hornbach faktiskt hade priser som ofta låg under Rinkarbys. Har tidigare handlat rätt mycket från Rinkaby men denna gång blev det Hornbach, va enkelt att returnera överblivna artiklar också. Bauhaus har vad jag förstår inte ens delar för lödning men de har Hornbach, sen blev det en hel del Vatette (Hornbach) och det är ju bra grejer.
Ska det vara 1 537 kr på Ahlsell eller 537 kr?? Oavsett vilket är det sjukt.O oddjobb skrev:Jag letar på "nätet" efter en rördetalj. Jag har tillgång till konton på både Ahlsells och Dahl.
Klicka här för att svara