Vi har haft stolar som skapat som gropar i ekparketten. Efter detta sattes skydd på stolarna på men märkerna är kvar.
Hur får man bort dom? De är som sagt bara gropar, inga repor osv. Syns bara i vissa ljus. Tack på förhand!

• Stolar med svarta ben på ekparkett, synliga gropar i golvet från stolarna, inga repor, syns i visst ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gropad ekparkett med stolben i bakgrunden och subtila märken synliga i ljuset.
    Skapa konto
  • Stolsben på ekparkett med små gropar i träet från stolar utan repor, synliga i viss belysning.
    Skapa konto
K
E Emisen4 skrev:
Vi har haft stolar som skapat som gropar i ekparketten. Efter detta sattes skydd på stolarna på men märkerna är kvar.
Hur får man bort dom? De är som sagt bara gropar, inga repor osv. Syns bara i vissa ljus. Tack på förhand!
Slipning är enda möjligheten (utöver golvbyte).

• Gilla
whak
  • Laddar…
Patina kallas det och det kommer bara bli mer med tiden.

• Gilla
  • Haha
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Är det ett oljat golv och, får man anta, en riktig parkett som har trä överst, så kan man fixa dessa inbuktningar med lite vatten, en frotehanduk och ett strykjärn. Därefter behöver man slipa och olja igen.

Är det lackat vet jag inte hur man fixar det själv, det går nog inte.

K
MathiasS MathiasS skrev:
Är det ett oljat golv och, får man anta, en riktig parkett som har trä överst, så kan man fixa dessa inbuktningar med lite vatten, en frotehanduk och ett strykjärn. Därefter behöver man slipa och olja igen.

Är det lackat vet jag inte hur man fixar det själv, det går nog inte.
Jag har så oerhört svårt att tro att golvet skulle vara oljat.

Ts - kolla upp vad det är för golv innan du börjar blöta och värma.

• Närbild av ett trägolv med små gropar i ytan.
    Skapa konto
K Kardan79 skrev:
Jag har så oerhört svårt att tro att golvet skulle vara oljat.

Ts - kolla upp vad det är för golv innan du börjar blöta och värma.
ja jag säger inte ATT det är ett oljat golv, jag säger OM det är ett oljat golv så...

RoTe
Mitt golv är typ likadant, skitgolv som inte tål någonting överhuvudtaget. En granne som skulle sälja sin lgh valde att slipa hela lägenhetens golv före försäljning då det var så skadat, redan efter åtta år.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.