2 966 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
gropar/bulor betonggolvet
Förmodligen för att plattan inte skulle synas och inte utgöra ett underlag för ngt tunt innegolv. Kanske reglade man upp och lade golvspån?
I morsan och farsans hus som de byggde -73 så är det grovbetongsula under uppreglade trägolv, och i de rum som skulle ha matta eller klinker så gjöt man på en slät finbetongsats ovanpå grovsulan.
I morsan och farsans hus som de byggde -73 så är det grovbetongsula under uppreglade trägolv, och i de rum som skulle ha matta eller klinker så gjöt man på en slät finbetongsats ovanpå grovsulan.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 691 inlägg
Man var väl inte så noggrann när man skulle ha plastmatta på heller.
Har slipat och spacklat en del i vårt sjuttiotalshus för att kunna lägga parkett.
Har slipat och spacklat en del i vårt sjuttiotalshus för att kunna lägga parkett.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 691 inlägg
Lycka till!
Jag hade tre olika betongplattor (ett stort rum som en gång varit tre rum med vars en platta) där dels varje platta var ojämn och där plattorna inte var lika höga på alla ställen.
Fick slipa bort golvlimmet (kollade efter asbest först) och sedan spackla hela.
Jag hade tre olika betongplattor (ett stort rum som en gång varit tre rum med vars en platta) där dels varje platta var ojämn och där plattorna inte var lika höga på alla ställen.
Fick slipa bort golvlimmet (kollade efter asbest först) och sedan spackla hela.
Klicka här för att svara