1 121 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Gropar under golvet
Flytta in i min lägenhet för ca 1,5 år sedan och märkte redan då att vissa ställen på golvet var lite ojämnt men nu när man trampar där sjunker golvet ner (yta på ca 10-15cm) och är mer ojämnt än det var från början. Är ett klickgolv (trä). Vad beror detta på? Att förra ägaren varit slarvig med golvläggningen eller kan det vara någon läcka man har under golvet? Vill helst slippa riva upp det, men blir så illa tvungen om de finns rikt för någon läcka…
Kan vara att underlaget under är ojämt. Är det en äldre lgh?E Emma 1987 skrev:Flytta in i min lägenhet för ca 1,5 år sedan och märkte redan då att vissa ställen på golvet var lite ojämnt men nu när man trampar där sjunker golvet ner (yta på ca 10-15cm) och är mer ojämnt än det var från början. Är ett klickgolv (trä). Vad beror detta på? Att förra ägaren varit slarvig med golvläggningen eller kan det vara någon läcka man har under golvet? Vill helst slippa riva upp det, men blir så illa tvungen om de finns rikt för någon läcka…
Ja presic , är gamla lägenheter, säkert sen 60-70 talet och vet inte hur golvet såg ut innan då det var nylagt när jag flytta in. Dessa gropar är bara på vissa ställen och inte i alla rummen. Utan utanför toaletten en i hallen och en i köket.
Bästa svaret
Det är garanterat ingen läcka. Då skulle grannen under märka det. Om förra ägaren bara lade på golvet utan att spackla trots att det var ojämt så kan detta var problemet. Hur mkt sjunker golvet ned?E Emma 1987 skrev:
Redigerat:
Okej var mest läcka som oroade mig.. svårt o säga vi mycket för man ser inte det utan märks bara just när man går på det så kanske några millimeter har ett avlastning bord vid sidan om ”gropen” som skramlar när man går där. Golvet har inte delat sig iheller utan är fortfarande ihopa i kanterna. Dock lägger man tex en boll där så ser man att den rullar ner i mitten av ”gropen”.
Klicka här för att svara