Adam, det är bara att stå på sig! Jag kan förstå hur du upplever situationen. Du kan ju inte flytta din lägenhet utan den är där den är. Men det verkar som om du har vettiga grannar trots allt. Själv har jag en idiot till granne som eldar sur ved. Jag kan inte ens med stängda dörrar och ett kolfilter slippa denna odör. Jag lovar dig, den stanken är sju resor värre än vid värsta grillning.
När jag försökt att förklara för honom att när han eldar kl. 2 på natten och röken går in i vår ventilation så är det omöjligt att sova. Det svider i ögon och retar i halsen. Han säger att det är inte hans problem?

Det är inte kul nar man har en lite 2 åring.

Jag har övervägt både mc-gäng och lönnmördare, men då det är kriminellt så har jag valt att avstå. Men f-n vet om jag orkar hålla mig en vinter till!

så var glad att du har en granne som lyssnar!

Ush!!!!!!!!!!!!

Sur ved?

Du skall vara glad att du slipper Sur strömning.

Adam

jureit skrev:
Men att reta sig på grannens grillande/festande/pippande eller vad det kan vara känns väldigt långt borta. Men många gånger får jag känslan av att det riktigt viktiga verkar vara att ingen grillar i ens närhet eller hamrar på grannhuset innan kl 11 på helgerna. Tänk om man kunde lägga samma energi på lite viktigare frågor som man gör på att bråka med grannarna.
Idag hade vi en insändare i vår lokalblaska där dagens tistel gick till granntanten som hade MAGE att RENSA i sina rabatter på SÖNDAGARNA! :o Alla vill ju faktikst inte se detta! >:( Underskrivet "en som skall flytta härifrån"

:o DEtta var nog det löjligaste jag läst i vår lokalblaskas insändarhörna! Nummer två var densom retade sig på att snöröjarna kom och SKOTTADE utanför hans fönste redan klockan NIO på en SÖNDAGMORGON!!! :o

Det är riktigt roande att bo i en småstad ibland! ::) ;D

Än mer roande är det att läsa och väcka upp gamla trådar... ::)

Det e väl självklart att man måste ta hänsyn till andra när man ska göra någonting som t,ex. grilla... ::)
Man kan väl inte bara elda på utan att tänka på var röken tar vägen, speciellt på en balkong eller en liten uteplats. >:(
Om man nu vill grilla på såna platser kan man väl förvarna sina grannar o ev. bjuda in dom kanske, då har dom ju en ärlig chans att ta in tvätten, stänga sina fönster den timmen det tar eller vara med o umgås ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.