Hej!

Är på jakt efter en grenkontakt med minst 3 uttag med lock och med en vinklad kontakt, men är oförmögen att hitta en.
Antingen har de vinklad kontakt men inga lock, eller tvärtom :) Någon som har ett tips?

Tack!
 
S SCB skrev:
Artikelnummer 9190451 på elbutik.se

[länk]
Fast den har ju rak kontakt, och jag ville ha vinklad 🙂
 
Jag gissar att de flesta grenuttag med lock är IP-44-klassade och att det inte görs vinklade kontakter med sådan klassning. Men jag gissar!
 
Vad är förutsättningarna? Kan du inte bara klippa bort den gjutna kontakten och sätta dit en vinklad kontakt?
 
H hempularen skrev:
Vad är förutsättningarna? Kan du inte bara klippa bort den gjutna kontakten och sätta dit en vinklad kontakt?
Visst kan jag det, men om det hade funnits en med både lock och vinkel så hade det vara smidigare.

Den ska vara utomhus och pga utrymmesskäl måste kontakten vara vinklad 🙂
 
Enligt produktbilden ser den ju ut att ha vinklade brunnar.. Eller har jag missuppfattat vad det var du sökte efter?

Svart grenuttag med tre uttag, blå lock, europeisk stickkontakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S SCB skrev:
Enligt produktbilden ser den ju ut att ha vinklade brunnar.. Eller har jag missuppfattat vad det var du sökte efter?

[bild]
Ja, du missuppfattade nog, eller så uttryckte jag mig fel. Kontakten längst ned i bild är rak, inte 90 grader vinkel.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det är mycket ovanligt att man bygger dom så tydligen.
Svårt att hitta.

Men här är det du letar efter i alla fall. Jag tror du behöver leta länge för att hitta en till.
[länk]
Du lyckades iaf! Även om priset var hemskt 😂

Blir väl till att sätta egen vinklad kontakt på.

Tack för er hjälp!
 
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.