2 809 läst ·
10 svar
3k läst
10 svar
Green Line 780 - Trivselhus
Hej
Jag är också nyfiken på det huset och har försökt få kontakt med säljarna på Trivselhus, men det verkar inte helt lätt. Mailkontakt verkar i alla fall uteslutet, vilket jag tycker är otroligt egendomligt.
Jag har även en genrell fråga om Trivselhus. Jag läste att de har ekonomiska problem och är till salu (http://www.sr.se/cgi-bin/jonkoping/nyheter/artikel.asp?Artikel=2542615) frågan är om det "tryggt" att köpa hus från dem nu?
Jag är också nyfiken på det huset och har försökt få kontakt med säljarna på Trivselhus, men det verkar inte helt lätt. Mailkontakt verkar i alla fall uteslutet, vilket jag tycker är otroligt egendomligt.
Jag har även en genrell fråga om Trivselhus. Jag läste att de har ekonomiska problem och är till salu (http://www.sr.se/cgi-bin/jonkoping/nyheter/artikel.asp?Artikel=2542615) frågan är om det "tryggt" att köpa hus från dem nu?
Hur många mail tror ni de får med massa dumma frågor. Jag tycker det är mer seriöst att ringa upp säljaren, då får man garanterat svar och man verkar mer intressant.
Sant. Att ringa ger ett mer seriöst intryck alla gånger. Problemet för mig är att jag oftast jobbar på deras öppettider. Mina frågor må vara dumma, men hustillverkare som inte svarar på dem är om möjligt ännu dummare eftersom jag har för avsikt att handla hus.
Hej! Vårt GL 780 blev färdigt i september så vi har något så när börjat "bo" in oss, kan dock säga att vi är helnöjda. Vi hade från början tänkt bygga ett liknande hus p. lösvirke (nästan identiskt) men hade lite problem att hitta en något så när seriös byggfirma som ö.h.t orkade komma med en offert. Så vi började titta på prefab tillverkare TH, Göteneh., etc. Snabbast och klart mest engagerade var TH som hade just GL780. Vi spegelvände planlösningen och gjorde vissa rum lite större, ändrade vissa fönster etc men annars blev det ett putsat GL 780. Hade en kanonbra säljare från T.H i Malmö, Johan Salander som kom ut till vår tomt redan första gången med skisser, bilder etc. Vi blev helsålda från början. Hela bygget flöt på utan incidenter och stod klart på dagen som vi hade avtalat. Så nu bor vi 2 vuxna och 2 tonåringar, med gott om plats. Vi hamnade på ca 3,6 milj med våra tillval. Ungefär där vi hade tänkt oss. Vi följde bygget på nära håll då vi under byggtiden bodde i en stuga på tomten, skall försöka få upp en bild senare i veckan.
Hej igen! Jodå priset var inkl grund och hårdgörning för stenläggning. Dock fick jag betala för att ta upp 25 talet tallar som jag sedan själv körde till tippen, schaktmassorna behöll vi för att sedan fylla upp där stugan stod. Dyraste tillägget utöver offerten blev elektrikern som tog enormt orimligt betalt för exvis spottar, nätverk, ytterbelysning, skymmningsrelä, koaxkabel etc. Vad gäller huset så utökade vi varje sidoskepp/rummen 8 kvm. Kan också berätta att Tibrokök som vi valde har varit enorm långsamma o sega, först nu flera månader efter slutbesik. har vi fått våra täcklister/foder till köket. Fortf. har vi inte fått överrinningsskydd monterat i vasken till köksön!? De hade glömt att fräsa ur bänkskivan, så om ni väljer TH så skippa Tibro är nog min rekommendation. I övrigt har husen i greenline serien ganska hög standard så man kan nog hamna på ca 3milj för ett GL 780.
Medlem
· västergötland
· 10 inlägg
-Henrik82, vad beträffar "öppetider" så jobbar många säljare även efter kontorstid, och kan säkert om inte annat boka in ett telefonmöte på kvällstid om du mailar och frågar!
Klicka här för att svara