Visste inte under vilken rubrik jag skulle placera detta men jag provar här !
Jag har lite problem med fukt i torpargrunden så jag vill ju inte mura igen grunden och bara ha några ventiler, grävling har ju funnits under golvet nästan varje år men nu bygger ju den f*n bo under golvet, håller på att bära in gräs >:(
Har tänkt att göra ett galler av armeringsjärn men det har inte blivit av i år heller......
Finns det någon kemisk huskur (ha ha) mot grävlingar ?
För några år sedan ställde jag en tallrik med Ättiksyra i öppningarna, osade i hela huset men på natten skrammlade det till, grävlis tippade ut tallriken och knallade in rakt över tallriken :o

Någon som har en idé, eller är det ett hagelskott som är lösningen ?

Angeldon som används till isfiske använde vi för att skrämma bort grävlingen som bodde under vår sommarstuga. Fungerade bra och är ju ganska snällt.

Ett snabbt hagelskott och allt är klart för du vill inte att den skaffar ungar som kanske dör under huset, den lukten är ingen värd att drabbas av!!
/jägarn

Amatörtips nr1
Slang från bilen :-X ?
Fast en död grävling luktar nog värre än en levande :-/ ???

Amatörtips nr2
Köp en luftdriven siren och "tuta ut" honom (henne?).
Ljud är inte trevligt i för stora doser för varesig människor eller djur.
Gör det innan de skaffar ungar och sätt upp gallret snarast

Nu var den f*n här igen, jag har rest upp ett granitblock där han ville in, började rummla vid väggen, jag gick ut och frågade vad som pågick........
Inte en reaktion, bara fortsatte böka, då fräste jag lite hotfullt, varvid grävlis avbröt arbetet sträckte på sig och såg lite dryg ut, varpå jag kastade en flaska på´n, då bar det av med en väldig fart mot skogen.........
Skogen som tydligen var full med grävlingar som bara väntade på att få flytta in, när grävlingen kom rusande så sprang det andra grävlingar åt alla håll  >:(

Dom planerade tydligen generationsboende under golvet  >:( >:( >:(

Edit: Nytt besök, kastade en Ytong sten på grävlingen denna gång.........fortsättning lär följa !

Fram med gallret fort som f-n :P innan hela skogen flyttat in.

...finns bara en medicin för grävlingar (=hagelmedicin).

JoGi

Låter inte så trevligt att ha en grävling. Skaffa någon som har en grythund. Tax och Jack Russle är två bra sorter.

Kolla även med båths, de säljer ultraljudsgeneratorer som man kan sätta i grunden, fungerar mot möss, rådjur mm.

Roger

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.