Hej alla,

Håller på att gräva för en altan och stötte på denna kabel/slang en bit ner. Är det någon som har en idé om vad det ta kan vara.

Är det el eller tele så kan den ju ligga strax under markytan under altanen men är det vatten så antar jag att jag behöver ordna så att den hamnar en bit under jord så att det inte fryser på vintern.

Hjälp med detta skulle uppskattas mycket.

Diametern på saken är 28mm

Mvh Floyd

IMG_1878.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Utan att vara 100% säker så tror jag det är telerör. Ser mkt likt ut de rör i vårat område som de grävde fram när vi fick fiber.

Går el & tele in på samma ställe i huset? Annars borde du ju kunna lista ut vad det är kolla på kabelns riktning så vet du ju ungefär vart den går in.

Låter ju lovande, så länge som det inta är vatten kan den få ligga som den gör.
Den kommer att hamna alldeles strax under markytan under altanen vilket borde vara ok.
Tusen tack!

I
Har du en metalldetektor kan du ju lätt ta reda på om det går kabel i det.

Bra att du inte gjorde som min vän när han grävde och stötte på motstånd.
-Förbannade Rotj-l!!, utbrast han och ställde sig på spaden. Sen vart det mörkt i stugan. :)

Tyvärr ingen metalldetektor. Jag har regelsökare men den reagerar kanske på vatten med?

Ganska nära en avhuggning faktiskt, kabeln eller vad det nu är låg snett under en ganska tjock rot som jag höll på att hugga på när jag såg något svart snutt under...

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.