Hej Byggahusforum! Jag har grävt gropar för plintar till min nya altan. 70 cm djupt. Känns bra och stämmer med de nyinköpta plintarna. Sommarregnet har nu förvandlat grävmassorna till gyttjebad, och jag är inte lika säker längre att det håller. Kan jag förstärka botten i gropen med sån där blandningsfri snabbbetong och slänga ner några armeringsjärn? Med vänliga hälsningar, PerOF
 
är du rädd att det skall sjunka lite så kan du gjuta en kaka i botten som du säger, eller lägg ner några gamla trädgårdsplattor i botten av hålet som du ställer plintarna på.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.