Hej, vet inte om detta hamnar i rätt forumdel men jag hittade inget mer lämpligt eftersom att detta är som en utbyggnad...

Jag och frugan har disskuterat olika sätt att få mer utrymme i vårat enplanshus på ~120 kvm, vi har två barn men bara två sovrum varav det ena är minimalt så vi har pratat om att bygga upp (dyrt) eller bygga ut på marknivå (inte prisvärt, kräver mer korridorer) osv.
Sen kläckte vi idén om att ta den halva delen av källaren som inte är fullt utgrävd och oinredd, det borde ge mest kvm per krona och göra källaren trevlig.
Siktar på typ 2 sovrum och en toalett, ev två sovrum och göra en toalett på markplan om det är mycket smidigare...
Behöver nu dock tips på hur vi går tillväga, vill hitta något företag som kan göra detta så smidigt och smärtfritt som möjligt och vill inte ha det billigaste utan snarare det mest problemfria, någon som vet var jag ska börja leta?

Bilder på den delen av källaren som det gäller (ca 50 kvm): https://www.dropbox.com/sc/mrkatykhe58wcjd/pSZp54lYZ6
(lyckades inte bifoga filerna, tar länken istället)

Redigerat:
Vet inte varför formatteringen inte sparas, jag är ledsen för att det knappt går att läsa...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.