Videoklipp från 4:35 in och framåt:

Här bygger de altanen med bärlina mot fasaden och stolpar på stenplattor samt balkskor för de tvärgående reglarna. Några åsikter på deras byggnation?

R roniish skrev:
Videoklipp från 4:35 in och framåt:
[media]
Här bygger de altanen med bärlina mot fasaden och stolpar på stenplattor samt balkskor för de tvärgående reglarna. Några åsikter på deras byggnation?
Svårare än så är det inte. Ungefär precis så som jag själv har gjort och som du kunde se på min "ritning" tidigare.

Litengubbe Litengubbe skrev:
Svårare än så är det inte. Ungefär precis så som jag själv har gjort och som du kunde se på min "ritning" tidigare.
Ritningen var klockren! Har du mer material eller bilder att dela med dig utav tar jag gladeligen emot det. Känns som den rätta vägen för mig att gå, helt klart! :)

Jag fäste bärlinan i sockeln nedanför panelen för att lättare kunna underhålla panelen och så att det inte blir lika mycket fukt mot trät. Det tyckte jag blev bra.

• Bärlina fäst i hussockel under träpanel med nybyggd trätrappa och däck i solljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R roniish skrev:
Ritningen var klockren! Har du mer material eller bilder att dela med dig utav tar jag gladeligen emot det. Känns som den rätta vägen för mig att gå, helt klart! :)
R roniish skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/rundad-trall.345304/
Scrolla dig ner i tråden så hittar du lite bilder!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.