53 053 läst ·
235 svar
53k läst
235 svar
Gråta eller skratta?
Har haft Bahnhof sedan vi drog in Telia Öppen Fiber.
Supporten är som på andra ställen...
Hade stora driftproblem under 6 månader där internet bara droppade i ett antal minuter och det fanns ingen tydligt mönster.
Gick igenom hela protokollet ett antal gånger och sa varje gång att det var fibern som var problemet...
Fick till svar att om de skulle skicka ut en tekniker och det inte var fel på fibern skulle de debitera mig (vilket jag tyckte var helt OK).
Efter sex månader hade det fortfarande inte dykt upp någon tekniker och jag skickade ett mindre väl formulerat mail (det beskrev nog dock väl mina känslor) till Jon Karlung som ringde upp 10 minuter efter skickat mail.
Tekniker dök sedan upp två dagar senare och konstaterade att det var fibern som var paj.
Nu har jag fortfarande Bahnhof för de ofta överleverar i kapacitet och deras del i leveransen har alltid fungerat !
Men supporten... tja de kanske är bättre nu.
Hade stora driftproblem under 6 månader där internet bara droppade i ett antal minuter och det fanns ingen tydligt mönster.
Gick igenom hela protokollet ett antal gånger och sa varje gång att det var fibern som var problemet...
Fick till svar att om de skulle skicka ut en tekniker och det inte var fel på fibern skulle de debitera mig (vilket jag tyckte var helt OK).
Efter sex månader hade det fortfarande inte dykt upp någon tekniker och jag skickade ett mindre väl formulerat mail (det beskrev nog dock väl mina känslor) till Jon Karlung som ringde upp 10 minuter efter skickat mail.
Tekniker dök sedan upp två dagar senare och konstaterade att det var fibern som var paj.
Nu har jag fortfarande Bahnhof för de ofta överleverar i kapacitet och deras del i leveransen har alltid fungerat !
Av detta och många andras upplevelser tror jag att vi kan konstatera att leverera bra kundtjänst är dels väldigt svårt och att göra det bra rimligen svindyrt. Inget av detta är ursäkter, men det är slutsatserna jag drar.Scout skrev:
Har haft Bahnhof sedan vi drog in Telia Öppen Fiber.
Kvällens mätresultat!
Så här bra tycks en 250/100 tjänst fungera på kvällen. Tydligen har jag underlåtit att koppla om till ”kvällskablar” enligt supportens förslag på lösning.
Fick också svar på min felanmälan över nätet. Stängd!
Jag tror nog dom har lite att jobba med framöver om dom vill ha kunder som tycker att ingångna avtal skall hållas. Köper jag en låda skruv med 250st så vill man ju inte bara få 7!
Jakten på den bättre leverantören fortsätter!
Så här bra tycks en 250/100 tjänst fungera på kvällen. Tydligen har jag underlåtit att koppla om till ”kvällskablar” enligt supportens förslag på lösning.
Fick också svar på min felanmälan över nätet. Stängd!
Jag tror nog dom har lite att jobba med framöver om dom vill ha kunder som tycker att ingångna avtal skall hållas. Köper jag en låda skruv med 250st så vill man ju inte bara få 7!
Jakten på den bättre leverantören fortsätter!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Har ownit själv och tycker det funkar kanon, har dock inte behövt blanda in supporten då jag faktiskt skiftar kablar till kvällen som sig bör.
Mätte nu på kvällen med kvällskabeln medans jag la kvällskabeln. 44Mbit ner på telefonen via Wifi.
Mätte nu på kvällen med kvällskabeln medans jag la kvällskabeln. 44Mbit ner på telefonen via Wifi.
Du tycks vara en förutseende och klok man. Skall beställa ”kvällskablar” i morgon om ”dagskablarna” levererar.L Lutte skrev:
Stämmer! Slarvigt av mig att lägga ut en wifimätning. Men när filmen på TV började påminna om dubbel-8 kvalite gjorde jag några skärmdumpar på paddan över wifi. Orkade inte gå upp till datorn.
Så rätt ska vara rätt! Här är en mätning på datorn direkt till modem tidigare på kvällen.
Så rätt ska vara rätt! Här är en mätning på datorn direkt till modem tidigare på kvällen.
Logga in
Skapa konto
Hej Andy78!A Andy78 skrev:
Här är två morgonmätningar. Samma konfiguration som på kvällarna. Alltså samma kabel mellan dator och modem.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Linan fungerar utmärkt! Inget att klaga på!
Tyvärr händer det tydligen något på kvällarna. Jag kan ju bara mäta från mitt modem men jag misstänker att fibern inte klarar av att leverera då alla människor använder den på kvällarna. Det var det jag ville ha hjälp med från min leverantör. Dom ville skicka en tekniker på dagtid men problemen uppstår ju på kvällstid och då jobbar inte dom. Lite Moment 22 i det hela.
Dag