3 880 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Gräsmatta efter dränering
Hej!
Jag har dränerat och isolerat mitt hus med isodrän.
Nu håller jag på med efterarbetet, det kommer vara grus runt huset och gräsmatta som kommer utanför,
min fundering är hur nära huset är det ok att börja med gräs?
Min första skiss var att med grus ca 70 cm ut från huset och sen gräs men det ser inte bra ut.
Hoppas nån har någon ide!
Mvh
Hank
Jag har dränerat och isolerat mitt hus med isodrän.
Nu håller jag på med efterarbetet, det kommer vara grus runt huset och gräsmatta som kommer utanför,
min fundering är hur nära huset är det ok att börja med gräs?
Min första skiss var att med grus ca 70 cm ut från huset och sen gräs men det ser inte bra ut.
Hoppas nån har någon ide!
Mvh
Hank
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Hank13 skrev:
Har du inget taksprång eller blåser det alltid där du bor. Ja rekommendationer finns det, men sunt förnuft säger inget organiskt i dräneringen.
Jo självklart finns det taksprång och en yta det inte kommer regn på men nu var det varken
för gräsets skull eller vad sunt förnuft säger ang detta jag frågade om utan om det finns mer eller mindre vedertagna rekommendationer som följs, och isf vad som är att rekommendera?
för gräsets skull eller vad sunt förnuft säger ang detta jag frågade om utan om det finns mer eller mindre vedertagna rekommendationer som följs, och isf vad som är att rekommendera?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Gräs växer ända in till väggen oavsett takutsprång eller inte.
Det är nog bara en utseende fråga och att kunna klippa gräset utan att behöva trimmet närmast väggen men lägg tjock med grus, gräs har en väldig växtkraftig.
Protte
Det är nog bara en utseende fråga och att kunna klippa gräset utan att behöva trimmet närmast väggen men lägg tjock med grus, gräs har en väldig växtkraftig.
Protte
Klicka här för att svara