Hej!

Jag har dränerat och isolerat mitt hus med isodrän.
Nu håller jag på med efterarbetet, det kommer vara grus runt huset och gräsmatta som kommer utanför,
min fundering är hur nära huset är det ok att börja med gräs?

Min första skiss var att med grus ca 70 cm ut från huset och sen gräs men det ser inte bra ut.
Hoppas nån har någon ide!

Mvh
Hank

För gräsets skull så inte närmare en vad det normalt blir vått på marken när det regnar.

Då skulle det bli ända in till väggen, min tanke är mer ang om det finns rekommendationer om det när man isolerat med isodrän och om det på nåt sätt påverkar själva dräneringen och isoleringen.

Hank13 skrev:
Då skulle det bli ända in till väggen, min tanke är mer ang om det finns rekommendationer om det när man isolerat med isodrän och om det på nåt sätt påverkar själva dräneringen och isoleringen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Har du inget taksprång eller blåser det alltid där du bor. Ja rekommendationer finns det, men sunt förnuft säger inget organiskt i dräneringen.

Jo självklart finns det taksprång och en yta det inte kommer regn på men nu var det varken
för gräsets skull eller vad sunt förnuft säger ang detta jag frågade om utan om det finns mer eller mindre vedertagna rekommendationer som följs, och isf vad som är att rekommendera?

Gräs växer ända in till väggen oavsett takutsprång eller inte.
Det är nog bara en utseende fråga och att kunna klippa gräset utan att behöva trimmet närmast väggen men lägg tjock med grus, gräs har en väldig växtkraftig.

Protte

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.