Nja, jag menade att jag har bara vid något enstaka tillfälle kört med cylinderklippare och det var det som jag skulle testa på min gräsmatta. Dock lutar det är en 100% manuell då frugan inte gillar sladdar eller bensin.....vad gör man inte för att kunna komma hem och gräsmattan är klippt eller att man kan sitta och ta en pilsner på altanen och titta på :-)
 
jocke4u skrev:
Gardena har en Sladdlös Cylinderklippare 380 AC ([länk])

Ja, det är inte lätt. Skulle nog försöka låna en cylinderklipare för att känna lite.
Men det var väl ändå bland det sämsta... :o >:( ??? Jag köpte en sådan igår och den lär gå på omedelbar retur på måndag. Klippförmågan var väl inget större fel på men fästena till handtaget (eller vad det nu heter) var ett enda stort skämt. Efter mindre än fem minuter låg plasten till den nedre delen på ett helt annat ställe i trädgården. Då hade jag gett upp försöken att få den övre klämman att sitta ungefär fyra minuter innan...

Har jag fått ett måndagsexemplar eller är dom såhär usla?
 
Jag köpta iallfall en 380C idag och den funkar bra hittills.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.