Vi håller på med vårt bygglov. Häromdagen va kommunen ut för att titta. Idag fick vi mail om att en kart/ mätingengör ska komma o mäta ut gränspunkter/ gränsmarkering. Då vår "baskarta" från kommunen inte verkar stämma!!
Vet någon, vem bekostar detta?
 
Det gör du. Det finns beskrivet på kommunens hemsida vad det kostar.
 
Abbe W Abbe W skrev:
Det gör du. Det finns beskrivet på kommunens hemsida vad det kostar.
Men om det inte är vi som "begärt" det?!:-(
 
Y Yody skrev:
Men om det inte är vi som "begärt" det?!:(
Och det är ju det jag menar... inte billigt!! Och om vi då redan har vår nybyggnads karta ( som vi beställt från kommunen)?...
 
Jag är ju ingen kommungubbe men du har i princip begärt att utreda situationen för ditt bygglov. Om det förekommer oklarheter skall dessa ochså redas ut. Vad skulle du säga om det inte gjordes och nästa fastighet sökerbygglov och det kommer fram att du byggt på deras tomt? Dvs du får riva och bygga om, inte billigt det heller?
 
Abbe W Abbe W skrev:
Jag är ju ingen kommungubbe men du har i princip begärt att utreda situationen för ditt bygglov. Om det förekommer oklarheter skall dessa ochså redas ut. Vad skulle du säga om det inte gjordes och nästa fastighet sökerbygglov och det kommer fram att du byggt på deras tomt? Dvs du får riva och bygga om, inte billigt det heller?
Ok! Förstår precis vad du menar!! Vår tomt är omgiven av åkrar plus en grusväg på ena sidan som bönderna använder sig av( som vi har servitut på)..
 
  • Gilla
Abbe W
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.