1 057 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Gränsmarkering
Vi håller på med vårt bygglov. Häromdagen va kommunen ut för att titta. Idag fick vi mail om att en kart/ mätingengör ska komma o mäta ut gränspunkter/ gränsmarkering. Då vår "baskarta" från kommunen inte verkar stämma!!
Vet någon, vem bekostar detta?
Vet någon, vem bekostar detta?
Jag är ju ingen kommungubbe men du har i princip begärt att utreda situationen för ditt bygglov. Om det förekommer oklarheter skall dessa ochså redas ut. Vad skulle du säga om det inte gjordes och nästa fastighet sökerbygglov och det kommer fram att du byggt på deras tomt? Dvs du får riva och bygga om, inte billigt det heller?
Ok! Förstår precis vad du menar!! Vår tomt är omgiven av åkrar plus en grusväg på ena sidan som bönderna använder sig av( som vi har servitut på)..Abbe W skrev:
Jag är ju ingen kommungubbe men du har i princip begärt att utreda situationen för ditt bygglov. Om det förekommer oklarheter skall dessa ochså redas ut. Vad skulle du säga om det inte gjordes och nästa fastighet sökerbygglov och det kommer fram att du byggt på deras tomt? Dvs du får riva och bygga om, inte billigt det heller?
Klicka här för att svara