Mikael_L skrev:
Ett foto !
Jo det har säkert två gamla tanter. :)

Mikael_L
Jag är egentligen inte så mycket efter att diskutera detta så mycket mer, men det rättsliga läget är förhoppningsvis klart nu.

Angående bilder kan det säkert finnas några mäklarbilder t.ex. att få fatt på. Och det behöver inte vara tanterna som driver detta, utan kan lika gärna vara en slug och elak släkting till dom.

Mikael_L skrev:
Angående bilder kan det säkert finnas några mäklarbilder t.ex. att få fatt på.
På innehållet i skjulet? Bilder på skjulet är ju meningslöst för det är ju tveklöst markägarens.

Göran.W
Nu är jag nyfiken på hur det slutade.

Jag med.

tänk om tallarna i närheten skulle råka blåsa ner över skjulet vad ska tanterna göra då????

Tyresö
bobbo77 skrev:
tänk om tallarna i närheten skulle råka blåsa ner över skjulet vad ska tanterna göra då????
Eller om det "råkat" bli inbrott, och alla sakerna försvunnit.

Jag tippar på att det fortfarande står kvar där om 13 år...:S

@ Richard.
Hur har det gått för dig med skjulet, har ni kommit fram till någon lösning ?

Man kan inte "hjälpa snön" lite på traven så det faller ihop?

Richard Lindgren skrev:
Nej!
Finns det något nytt att rapportera om då?

Läste igenom tråden igen och försökte sortera bort alla fantasifulla sätt att hantera problemet. Och nu undrar jag varför TS frågade från början. Var det för att få juridisk hjälp eller för att få råg i ryggen och ta itu med sin konflikträdsla?

För mig verkar det inte vara något komplicerat juridiskt. Det enda en jurist skulle kunna göra i det här läget vore att fejsa grannarna på ett sätt som TS själv inte kan med. Men grannosämja blir det ju i alla fall. Det TS behöver göra är att förklara både för grannarna och sig själv vad som gäller. Och där tror jag som jag skrev tidigare att tjat hjälper. Upprepa vid varje tillfälle ni träffas att du vill att skjulet ska bort och att du inte känner till några muntliga avtal.

Göran.W
Enklast är väl att riva det och köra alla sakerna till polisens hittegods avdelning.
Borde inte ställa till det juridiskt.
Sluta dalta med tanterna som bara utnytjar dig.
Personligen hade jag bara skiten och slängt allt.
Tror det hade blivigt väldigt svårt för tanterna att driva det juridisk om man bara säger att man trode det var saker som gamla ägaren lämnat kvar.
Dessutom gör dom intrång på din tomt vilket i sig är straffbart.
Förstår inte riktigt vad problemet är.
Är en bagis att få bort det utan att riskera mer än snyftande tanter.
.

Göran.W skrev:
Enklast är väl att riva det och köra alla sakerna till polisens hittegods avdelning.
Borde inte ställa till det juridiskt.
Sluta dalta med tanterna som bara utnytjar dig.
Personligen hade jag bara skiten och slängt allt.
Tror det hade blivigt väldigt svårt för tanterna att driva det juridisk om man bara säger att man trode det var saker som gamla ägaren lämnat kvar.
Dessutom gör dom intrång på din tomt vilket i sig är straffbart.
Förstår inte riktigt vad problemet är.
Är en bagis att få bort det utan att riskera mer än snyftande tanter.
.
Just den sortens råd har redan TS fått tillräckligt av. De är inte till någon nytta för honom.

Det här har pågått i 13 år. Det finns en anledning till det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.