Intet Intet skrev:
Och framförallt. -Var kommer skiten ifrån?
det ar hans bajs mannen, jag har det pa film.

sysmali
C centermin skrev:
Tja!

Jag tankte ge en uppdatering lite langre fram men konturerna har borjat forma sig for hur problemet loses. Som allt annat med mig, handlar det om lager pa lager.

Bajsa. Han bajsade pa mina grejer sa kommer jag bajsa pa marken intill hans stalle. Tank dig nagon drar ned brallorna och ni ser bajskorven visa sig medans ni har en trevlig eftermiddagste 15m bort. Yup! Och min rov ar mycket harigt sa det ar ingen trevlig upplevelse.

Skitlukt. Jag har kontaktat nagra bonder och kommer att kopa nagra ton koskit och sprida ut det pa vid gransen till dem, samtidigt som jag planterat granhack. 2000 trad. Lukten kommer att vara oumbarligt under sommaren och midsommaren.

Taggtrad. Kopte in 125m taggtrad, 5 vindor. De kommer att sattas upp inpa gransen till dem. Upp och ner och framforallt vid de smalaste sektionerna dar gransen krymper till foljd av markens konturer eller annan vegetation. Jag kommer med andra ord beskrara deras möjligheter till att rora sig fritt vid kritiska delar pa deras mark.

Skyltning. Jag har redan paborjat och kommer att fortsatta med skylting langs med gransen om att inte betrada marken och kommer att foljas upp med mindre glamorosa grejer. Jag tanke trycka ut en hel del nakna bilder och hanga dem langs med gransen - tror inte att de skulle uppskatta det for deras barnbarn eller gaster.

Snubeltradar. Jag kommer att rigga stallet runt om med anordning for att fa folk att falla och skada sig.

Avstand. De grannar som star nara honom kommer att forvisas vid forsta kontakt. Vill inte handskas med parasiter.

Oljud. Borjar med enkla saker som att kora radio och hardrock till att ga over till kaninljud som spelas upp hela tiden och jag maste ha pa mig en kapa for att inte sjalv bli galen. Amerikanerna anvande den metoden pa Gitmo. [länk]

Ljus. Stark ljusstrom som gar genom deras fonster mitt i natten flera timmar at gangen, helst blinkande.

Barriar. Plast barrier langs med gransen for att skymma deras sikt (notis. de har sista huset i en atervandsgrand och deras hus byggt inom 5m fran min grans, sa det ar en no-brainer).

Ratfucking. Gora dirty tricks.

Det, tillsammans med nagra andra atgarder, ar det som jag funderat ut. Han slipper betala 158 kr for bradorna som han kontaminerat i all fall - jag kan ga langre om jag vill. Vill betona att jag har medmansklighet.

Man kan fraga vad strategin ar i det hela och det ar enkelt: fred. Jag kommer att fa dem att lamna mig i fred. Forst ska jag eskalera saker sa mycket att det blir riktigt jobbigt for dem och over tiden ha ett mote och sen kommer vi overens om en ny modus vivendi. Problemet ar att de har ar MCYKET troga manniskor och har trutshjarnor - sa jag tror att jag behover kora den har 2-3 ar innan poangen gar fram.
Där ser man. Du har mer eller mindre ett heltidsjobb framför dig för att bygga diverse hinder längs gränsen. Verkar dessutom bli en dyr historia.

Ska du inte prova att först konfrontera grannen med filmen?

C centermin skrev:
Skitlukt. Jag har kontaktat nagra bonder och kommer att kopa nagra ton koskit och sprida ut det pa vid gransen till dem, samtidigt som jag planterat granhack. 2000 trad. Lukten kommer att vara oumbarligt under sommaren och midsommaren.
Ett tips är att leta reda på någon kycklinguppfödare/äggproducent. Jämfört med hönsgödsel så luktar kogödsel gott.

• Älska
centermin
  • Laddar…
C centermin skrev:
ny
sysmali sysmali skrev:
Där ser man. Du har mer eller mindre ett heltidsjobb framför dig för att bygga diverse hinder längs gränsen. Verkar dessutom bli en dyr historia.

Ska du inte prova att först konfrontera grannen med filmen?
Inte alls. Jag har det mesta. Funkar inte med film grejen, se langre upp i traden.

Verfarenhet som grannen från helvetet.
Är en riktig skit gubbe.

sysmali
M Manhunter skrev:
Verfarenhet som grannen från helvetet.
Är en riktig skit gubbe.
Är du granne(n)?

Detta kan bli spännande

Två grannar från helvetet

• Gilla
Manhunter
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
Är du granne(n)?
Nej.
Kanske du?.

sysmali
M Manhunter skrev:
Nej.
Kanske du?.
Kanske

• Gilla
Manhunter
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
Kanske
Du ar inte han! Han bor i en storre stad i mellansverige. En pensionar pa nastan 75 ar som bott i samma radhus sedan 72. Du ar inte han! Du verkar munter, medans han ar mycket oskon! Dessutom du anvander internet och ar pa chattforum, han ar lika internet-van som en chimpans.

• Gilla
Manhunter
  • Laddar…
sysmali
C centermin skrev:
En pensionar pa nastan 75 ar som bott i samma radhus sedan 72.
Förvisso inser jag att du överdriver dina åtgärdsplaner med snubbeltråd, nakenbilder, bajsa live, taggtråd, gödsel, ljudtortyr och bygga utsiktshinder för att förstärka din frustration på - vad du tycker - ett lustigt sätt.

Men.

Får inte ihop dina tidigare skrivelser om 125 meter taggtråd och granhäck på 2000 träd när grannen (och du?) bor i radhus?

Detta är en riktigt intressant historia - har du möjlighet att lägga ut någon typ av maskad karta/situationplan över era fastigheter?

Sen är jag lite förbryllad över tanken med gödsellukten och den höga musiken som kommer påverka andra (inkl dig?) i radhusområdet. Gör du dig inte osams med alla andra då?

Jag skulle vilja se filmen på grannen...

• Gilla
Intet
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
Förvisso inser jag att du överdriver dina åtgärdsplaner med snubbeltråd, nakenbilder, bajsa live, taggtråd, gödsel, ljudtortyr och bygga utsiktshinder för att förstärka din frustration på - vad du tycker - ett lustigt sätt.

Men.

Får inte ihop dina tidigare skrivelser om 125 meter taggtråd och granhäck på 2000 träd när grannen (och du?) bor i radhus?

Detta är en riktigt intressant historia - har du möjlighet att lägga ut någon typ av maskad karta/situationplan över era fastigheter?

Sen är jag lite förbryllad över tanken med gödsellukten och den höga musiken som kommer påverka andra (inkl dig?) i radhusområdet. Gör du dig inte osams med alla andra då?
Huset ar i skogen i mellansverige. inga kartor eller filmer laggs upp, pga exif data. Hans folkbokforingsaddress ar i ett radhus i en storre stad. Narmaste granne ar over 150m bort. Jag har inget intresse utav hans radhus, kommer inte ens ga i narheten av den.

Vi pratar om hans stuga. Inte dar han ar skriven.

En del av dessa atgarder har redan paborjats. Taggtrad, planterade 700 trad forra aret, 9st/m2, 30cc. musik och ljus ar nagot som jag laborerat med en del - kommer att oka amplituden av.. skyltningen ar nagot som jag borjade med i och med han kastade bajset. "tilltrade forbjudet", gubben med handen, 10st. Nakna kvinnor och kukbilder ar nasta steg. snubbeltradar kommer att initieras.

Jag har statt ut med det har skitsnacket i over 4 ar och jag vill avsluta den. Jag vill verkligen avsluta den sa jag far fred och om mina atgarder, oman komiska (aven jag erkanner det), framstar som en overkill - ma sa vara fallet.

Redigerat:
C centermin skrev:
10st. Nakna kvinnor
Är du säker på att en gubbe uppfattar 10 nakna kvinnor som ett hot?

• Haha
centermin
  • Laddar…
sysmali
C centermin skrev:
Huset ar i skogen i mellansverige. inga kartor eller filmer laggs upp, pga exif data. Hans folkbokforingsaddress ar i ett radhus i en storre stad. Narmaste granne ar over 150m bort. Jag har inget intresse utav hans radhus, kommer inte ens ga i narheten av den.

Vi pratar om hans stuga. Inte dar han ar skriven.

En del av dessa atgarder har redan paborjats. Taggtrad, planterade 700 trad forra aret, 9st/m2, 30cc. musik och ljus ar nagot som jag laborerat med en del - kommer att oka amplituden av.. skyltningen ar nagot som jag borjade med i och med han kastade bajset. "tilltrade forbjudet", gubben med handen, 10st. Nakna kvinnor och kukbilder ar nasta steg. snubbeltradar kommer att initieras.

Jag har statt ut med det har skitsnacket i over 4 ar och jag vill avsluta den. Jag vill verkligen avsluta den sa jag far fred och om mina atgarder, oman komiska (aven jag erkanner det), framstar som en overkill - ma sa vara fallet.
Aha, så denna historia utspelar sig i någon typ av fritidshusområde där gubben inte är skriven.

Blev förvirrad av ditt inspel om radhus. Bara så jag förstår. Hans radhus och dess omgivningar har inte med denna fejd att göra?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.