129 949 läst ·
439 svar
130k läst
439 svar
Grannen hyr ut attefallare
Det är klart att jag har läst tråden i början och försöker att vara saklig i mina svar. TS undrar om uthyrarens verksamhet är tillståndspliktig, en fråga som jag inte har svarat på. Jag har koncentrerat mig på frågan som berör vägföreningen.E elmont skrev:
Jag har 10 ha grannen 80ha nästa 11 ha och här utgår man från hur stor areal och betalar efter det. Bodde förut i villasamhälle där gick man efter tomtstorlek, ett stort företag betalade mer. Om det åker 10 el 20 bilar om dagen spelar väl ingen roll på en gatstump vad gäller slitage det är ju bara fjantigt o småaktigtM mickef skrev:Inte hört att jag är speciellt rolig förut, och tror inte att jag skulle göra success som ståuppare.
Ja, jag har läst vad tråden handlar om. Det är en vägförening som verkar ense om att man inte tycker om att "löst" folk trafikerar deras väg och att ökat slitage ska betalas på ett stadgeenligt sätt. Jag har svarat på vad jag tror att vägföreningen skulle kunna göra åt de frågor som berör den.
Hur kan du då tro att tråden handlar om mer än ett Attefallshus?M mickef skrev:Inte hört att jag är speciellt rolig förut, och tror inte att jag skulle göra success som ståuppare.
Ja, jag har läst vad tråden handlar om. Det är en vägförening som verkar ense om att man inte tycker om att "löst" folk trafikerar deras väg och att ökat slitage ska betalas på ett stadgeenligt sätt. Jag har svarat på vad jag tror att vägföreningen skulle kunna göra åt de frågor som berör den.
För övrigt var jag ironisk. Man kan vara rolig på mer än ett sätt, om jag skrivit ”lustig” hade du förstått då?
Om jag har fått någon att tro att jag har uppfattningen att det handlar om ett att attefallshus, ber jag om ursäkt, även till dem som inte uppfattar min ironi.Nissens skrev:
Då var det klart, inga mer spekulationer behövs.
Berörd granne kommer få betala dubbel vägavgift, samma lika som tidigare som hyrt ut fått göra. Vilket tydligen var tydligt i stadgarna även om grannen försökt smyga undan det.
Case closed!
Berörd granne kommer få betala dubbel vägavgift, samma lika som tidigare som hyrt ut fått göra. Vilket tydligen var tydligt i stadgarna även om grannen försökt smyga undan det.
Case closed!
Hobbyelektriker
· E
· 15 368 inlägg
Så nu är grusvägen större, trafiken mindre och lustigare, alla som far förbi kända och alltihop sliter mindre på vägen.D Bubblebubb skrev:
Grattis.
Följer stadgarna lagen då?D Bubblebubb skrev:
Låter osannolikt att slitaget blir dubbelt så stort som för en familj med 4 körkortsinnehavare.
Jag tror att detta aldrig skulle hålla juridiskt.
Du verkar tro att allt som bestäms i en vägförening måste följas. Bryter det mot lagen så gäller det inte. Jag föreslår att vägföreningen kollar lagen. För detta är samma sak som att ändra fördelningstalet, och det kan vägföreningen inte göra på eget bevåg.
Case är inte closed. Men uthyraren verkar ju ha ett liv och tjänar säkert bra med pengar på uthyrandet så hen kanske inte bryr sig.
Vad skall du (ts) hitta på nu att klaga på hos grannarna? För du verkar ju vara som en hök på att övervaka de som gör något av sitt liv.
Hoppas grannen skickar in stadgarna till Länsstyrelssn för då skiter det sig nog.D Bubblebubb skrev:
De får begära in ny fördelning och det kostar väl sisådär 30-50000Nissens skrev:
Följer stadgarna lagen då?
Låter osannolikt att slitaget blir dubbelt så stort som för en familj med 4 körkortsinnehavare.
Jag tror att detta aldrig skulle hålla juridiskt.
Du verkar tro att allt som bestäms i en vägförening måste följas. Bryter det mot lagen så gäller det inte. Jag föreslår att vägföreningen kollar lagen. För detta är samma sak som att ändra fördelningstalet, och det kan vägföreningen inte göra på eget bevåg.
Case är inte closed. Men uthyraren verkar ju ha ett liv och tjänar säkert bra med pengar på uthyrandet så hen kanske inte bryr sig.
Vad skall du (ts) hitta på nu att klaga på hos grannarna? För du verkar ju vara som en hök på att övervaka de som gör något av sitt liv.![]()