Bodil T Bodil T skrev:
Har de tråkigt eller urtråkigt...?
Ja man kan undra.

V vedklyv skrev:
Fortsätt då att hålla det för dig själv. Det är folks ensak hur de vill gå klädda.
Exakt lika precis som med hur folk väljer o ha det på sin tomt. Är det någon som ens har funderat på om familjen i fråga har pratat med markägaren om sin uppställning av prylar. Sen är ju frågan om det är normalt att ta så illa upp angående min åsikt att strumpor i sandaler ser förjävligt ut. Jag så ju inte direkt att jag ville korsfästa alla som klär sig så.
Bara att jag tycker det ser förbaskat idiotiskt ut.

• Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Som sagt.
Lite bilder på "elendet" kanske skulle klargöra ett och annat.

• Gilla
hoded1
  • Laddar…
H hoded1 skrev:
Exakt lika precis som med hur folk väljer o ha det på sin tomt. Är det någon som ens har funderat på om familjen i fråga har pratat med markägaren om sin uppställning av prylar. Sen är ju frågan om det är normalt att ta så illa upp angående min åsikt att strumpor i sandaler ser förjävligt ut. Jag så ju inte direkt att jag ville korsfästa alla som klär sig så.
Bara att jag tycker det ser förbaskat idiotiskt ut.
När jag köpte kåken i Juni 2012, var tomten helt igenväxt, ingen hade bott i kåken på 2 år. Jag hade inte flyttat in ännu men jag var utomhus, då stannade en bilist och ropade an mig och sa; du får väl för helvete klippa gräsmattan, den är ovårdad och det dra ner värdet på våra villor. Mitt svar blev, jag har ingen gräsklippare serru och jag värnar om den ekologiska mångfalden, blommor och bin vet du, men jag kanske kan få låna din när det är dags. Han försvann lika snabbt som en avlöning. (Jag tycker han var väldigt lik dig i sätt och uppträdande).

• Gilla
GlennB och 2 till
  • Laddar…
V vedklyv skrev:
När jag köpte kåken i Juni 2012, var tomten helt igenväxt, ingen hade bott i kåken på 2 år. Jag hade inte flyttat in ännu men jag var utomhus, då stannade en bilist och ropade an mig och sa; du får väl för helvete klippa gräsmattan, den är ovårdad och det dra ner värdet på våra villor. Mitt svar blev, jag har ingen gräsklippare serru och jag värnar om den ekologiska mångfalden, blommor och bin vet du, men jag kanske kan få låna din när det är dags. Han försvann lika snabbt som en avlöning. (Jag tycker han var väldigt lik dig i sätt och uppträdande).
Och den uppfattningen bildar du på?
Att jag anser att folk kan 1 sköta sig själva först? 2 att jag anser att om man nu stör sig så förbaskat på något så kan det vara en bra första idé o prata med den man stör sig på? 3 att du blev kränkt för att jag tycker strumpor i sandaler ser förjävligt ut? Vilket jag inte skulle berätta för den stackars bäraren av denna horribla kombination. Eller är det något annat?

• Gilla
linneac
  • Laddar…
A
H hoded1 skrev:
Och den uppfattningen bildar du på?
Att jag anser att folk kan 1 sköta sig själva först? 2 att jag anser att om man nu stör sig så förbaskat på något så kan det vara en bra första idé o prata med den man stör sig på? 3 att du blev kränkt för att jag tycker strumpor i sandaler ser förjävligt ut? Vilket jag inte skulle berätta för den stackars bäraren av denna horribla kombination. Eller är det något annat?
Nu är det ju reglerat att du inte får ha en massa skräp i din trädgård, ännu mindre ta av andras mark. Kan aldrig tänka mig att om kommunen äger marken upplåter det till skräp.
Om man måste ha fullt av skräp i trädgården så bör man förpassa sig till hyresrätt.
Om du inte klipper gräset är det helt annan sak enligt reglementet med.

Om min granne slänger sopor i trädgården så påverkar det oss grannar om vi ska sälja för vilken vettig människa vill betala värdet på villan när de drar sig för att flytta in bredvid en problemfamilj ??

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Nu är det ju reglerat att du inte får ha en massa skräp i din trädgård, ännu mindre ta av andras mark. Kan aldrig tänka mig att om kommunen äger marken upplåter det till skräp.
Om man måste ha fullt av skräp i trädgården så bör man förpassa sig till hyresrätt.
Om du inte klipper gräset är det helt annan sak enligt reglementet med.

Om min granne slänger sopor i trädgården så påverkar det oss grannar om vi ska sälja för vilken vettig människa vill betala värdet på villan när de drar sig för att flytta in bredvid en problemfamilj ??
Det känns lite som att jag ger upp det här nu. Hur vet du att det är kommunens mark o hur vet du att det är skräp? Det en person tycker är skräp kan en annan tycka är guld. Personligen har jag välskött i min närhet, med mina mått mätt.
O jag har grannar som kör rally o har massor med bilar som många skulle kalla skrot. Men jag bryr mig inte ett skit. Tycker bara att det är trevligt att dom gör något dom älskar. O att anta att en smutsig trädgård = problemfamilj är för mig bara trångsynt, kan ju bara vara så att dom eventuellt prioriterar annat. O värdet på din fastighet lär bara påverkas hos andra trångsynta människor. Personligen är jag glad att det finns folk som är anorlunda o skulle förmodligen uppskatta skrotgrannen bättre än trädgårdshitler.
Min åsikt o du får ha din. Lyckligtvis

• Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
A
H hoded1 skrev:
Det känns lite som att jag ger upp det här nu. Hur vet du att det är kommunens mark o hur vet du att det är skräp? Det en person tycker är skräp kan en annan tycka är guld. Personligen har jag välskött i min närhet, med mina mått mätt.
O jag har grannar som kör rally o har massor med bilar som många skulle kalla skrot. Men jag bryr mig inte ett skit. Tycker bara att det är trevligt att dom gör något dom älskar. O att anta att en smutsig trädgård = problemfamilj är för mig bara trångsynt, kan ju bara vara så att dom eventuellt prioriterar annat. O värdet på din fastighet lär bara påverkas hos andra trångsynta människor. Personligen är jag glad att det finns folk som är anorlunda o skulle förmodligen uppskatta skrotgrannen bättre än trädgårdshitler.
Min åsikt o du får ha din. Lyckligtvis
Nu vet jag förvisso inte om han nämnt om de är kommunens mark.
Men det är likväl reglerat i kommuners stadgar att ovårdade tomter inte får finnas i form av skrotbilar och skräp. Eftersom vi inte får bild så kan vi inte vara 100%.

Lyckligtvis håller folkraceförare och rallyförare i våra områden till ute på landet i sina garage och har inga grannar i närheten.

Det är standard att folk som bor i villakvarter som inte håller ordning kring sig oftast är problemfamiljer. Lyckligtvis så lärde sig min närmaste granne efter åthutning och min pik att skräp i trädgården inte är ok.
Vi är inte trångsynta, vi vill bara ha lite ordning och reda, dvs vi är inte skrot/skitsamlare.

Slutpoängen. Det är standard i majoriteten av kommunerna att man inte får ha skrotupplag.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
A
Peterqwe Peterqwe skrev:
Prata med människor brukar nästan alltid fungera bättre än att polisanmäla dom.
Tänk bara hur du själv skulle ha reagerat om någon annan polisanmält dig !!
Jag sa aldrig någonting om att polisanmäla? Vet inte var du fick det ifrån? Jag föreslog att man kunde informera myndigheter. Det är väl ändå vår plikt som medborgare att informera våra myndigheter (kommunen i det här fallet?) om något är fel, sen får de ta ställning.

Sen är det nog också så att vi alla har väldigt olika erfarenheter i bagaget när det kommer till att ”konfrontera” grannar. Efter vad jag varit med om har jag ledsnat på att vara ”snäll”. Det finns helt enkelt alldeles för många idioter som helt saknar hänsyn till sin omgivning och som bara tänker på sig själva. Jag har varken tid eller lust att agera ”uppfostrare” åt dessa.

Jag hade en granne som körde rock n roll på nattklubbsvolym från kl 08 lördagmorgon till söndag morgon och som sket fullständigt i alla vänliga uppmaningar. Efter flera försök att vädja gav jag upp och ringde polisen (vilket gav direkt effekt) + drog lite andra ess ut rockärmen om man säger så. Aldrig mer nice guy. Är man så hjärnskadad att man kan bete sig så fruktansvärt egoistiskt så finns inget hopp om att nå fram. Kanske inte helt relevant till denna situation men ja...

Staffans2000
Rkarlsson skrev:
Och hur skall man få plats med alla grejorna i en hyresrätt? Har du en aning om hur små förråden är nuförtiden?

Staffan

• Gilla
  • Haha
linneac och 4 till
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Nu vet jag förvisso inte om han nämnt om de är kommunens mark.
Men det är likväl reglerat i kommuners stadgar att ovårdade tomter inte får finnas i form av skrotbilar och skräp. Eftersom vi inte får bild så kan vi inte vara 100%.

Lyckligtvis håller folkraceförare och rallyförare i våra områden till ute på landet i sina garage och har inga grannar i närheten.

Det är standard att folk som bor i villakvarter som inte håller ordning kring sig oftast är problemfamiljer. Lyckligtvis så lärde sig min närmaste granne efter åthutning och min pik att skräp i trädgården inte är ok.
Vi är inte trångsynta, vi vill bara ha lite ordning och reda, dvs vi är inte skrot/skitsamlare.

Slutpoängen. Det är standard i majoriteten av kommunerna att man inte får ha skrotupplag.
Och med problemfamilj menar du att man inte håller den ordning som du önskar? Dom värsta problemfamiljer jag stöt på har haft väldigt bra ordning på sin tomt, dock inte på det jag anser är viktigt som tex barn. Men det är väll olika vad man tycker är problem? Hellre ett par skrotbilar på tomten o lyckliga trevliga människor än motsatsen.

• Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
A
H hoded1 skrev:
Och med problemfamilj menar du att man inte håller den ordning som du önskar? Dom värsta problemfamiljer jag stöt på har haft väldigt bra ordning på sin tomt, dock inte på det jag anser är viktigt som tex barn. Men det är väll olika vad man tycker är problem? Hellre ett par skrotbilar på tomten o lyckliga trevliga människor än motsatsen.
Här är det skit i trädgården noll koll på barnen och allmänt ohyfs där de tror att de äger allmänna platsen med. Varenda villa i området har egen stor tomt men dessa problem tar upp gatorna med.
Du kan ha mycket saker men man måste fan inte slänga det mitt på tomten eller andras tomt som jag var med om och lär slippa nu :)

Staffans2000
Rkarlsson skrev:
et är standard att folk som bor i villakvarter som inte håller ordning kring sig oftast är problemfamiljer. Lyckligtvis så lärde sig min närmaste granne efter åthutning och min pik att skräp i trädgården inte är ok.
Sällan läst så mycket självupptagen, skrävlande rappakalja!

"Det är standard..."
"lärde sig efter åthutning..."
"Vi är inte trångsynta..."
"Vi vill bara ha lite ordning och reda..."

Dessutom. I TS fall har vi inte en aning om hur det egentligen ser ut på tomten, eftersom TS tydligen har ett liv, och därför inte varit inloggad på snart en vecka. Först efter det att vi sett bilder på skräpet. Om det nu är skräpigt vill säga. Kan vi komma med våra högt personliga uppfattningar om sakernas tillstånd :).

Staffan

P.s.
Vad är väggord för något?

• Gilla
Byggaren Bengt och 6 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Sällan läst så mycket självupptagen, skrävlande rappakalja!

"Det är standard..."
"lärde sig efter åthutning..."
"Vi är inte trångsynta..."
"Vi vill bara ha lite ordning och reda..."

Dessutom. I TS fall har vi inte en aning om hur det egentligen ser ut på tomten, eftersom TS tydligen har ett liv, och därför inte varit inloggad på snart en vecka. Först efter det att vi sett bilder på skräpet. Om det nu är skräpigt vill säga. Kan vi komma med våra högt personliga uppfattningar om sakernas tillstånd :).

Staffan

P.s.
Vad är väggord för något?
Väggord är djävulens påfund. Lite som klotter för den som inte kan tänka själv.

• Gilla
linneac
  • Laddar…
Staffans2000
H hoded1 skrev:
Väggord är djävulens påfund. Lite som klotter för den som inte kan tänka själv.
Som "Gud hör bön" och "Egen härd är guld värd." Eller min favorit "Blundar du, har det inte hänt".

Staffan

• Haha
  • Gilla
aunnr1 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.