Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Titta på medlemmens antal inlägg och avatar, vad tror du.
Utveckla gärna för mig säger just detta inget alls. Ny medlem sedan 2021-10-12 med 16 inlägg. Verkar högst rimligt och alla har vi väl varit nya någon gång. När det gäller avatar är den väl ungefär lika seriös som min eller din och jag har svårt att dra några slutsatser från det.

Animerad avatar av Mario från tv-spelet, springande med en svamp. Avatar av en trädgårdstomte med röd mössa, blå tröja och gröna byxor. Närbild på en avatar föreställande en tecknad, glad gris med suddig bakgrund.

Edit: Eller menar du kanske att @LennartLampa ännu inte hunnit fördjupa sig i diverse parkslidetrådar?
 
Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Titta på medlemmens antal inlägg och avatar, vad tror du.
Bilden är tagen för det snart är jul! Det finns ingen större tanke bakom den än just det. Att jag inte varit medlem länge kan jag tyvärr inte hjälpa men lär bli fler frågor framöver.
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Utveckla gärna för mig säger just detta inget alls. Ny medlem sedan 2021-10-12 med 16 inlägg. Verkar högst rimligt och alla har vi väl varit nya någon gång. När det gäller avatar är den väl ungefär lika seriös som min eller din och jag har svårt att dra några slutsatser från det.

[bild] [bild] [bild]

Edit: Eller menar du kanske att @LennartLampa ännu inte hunnit fördjupa sig i diverse parkslidetrådar?
Du har rätt, din verkar oseriös :crysmile:
 
  • Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
  • Älska
JanneJanne123
  • Laddar…
H
LennartLampa LennartLampa skrev:
Vad hade ni gjort om er granne med avsikt planterat parkslide i sin trädgård precis mot vår tomtgräns?

Det började tidigare i år när jag såg att han tagit med denna växt hem från någon bekant. Han tycker växten i sig är fin och kommer bli en bra avgränsning mot vårt hus. Är detta ens lagligt?
Kolla med mark och miljö på kommunen.
 
O
LennartLampa LennartLampa skrev:
Allt är löst nu med grannen! Vi hade bara missförstått varandra rejält, det var inte parkslide utan någon annan växt som han hade blandat ihop namnen på! Den är lik parkslide men det är inte det som tur är!


Tack för alla bra svar!
Fast du skrev ju att grannen sa att han som gav honom växten har "stora problem". Är det jätteslide då? Knappast bättre.
 
Vilken hyrestik kring Parkslide! Den är inte farligare än maskrosor, vilka nästan är svårare att hålla efter! Dessutom: Varifrån har man fått att det skulle vara olagligt att ha Parkslide??
 
imported_Benno imported_Benno skrev:
Tycker det är lite komiskt. Ursäkta.
Men kommer något skott upp på fel sida tomtgränsen är det ju bara att plocka dem. Det finns väl annat ogräs där som tas bort, eller?

Spraya rotskotten med roundup
 
S
C Canutos skrev:
Vilken hyrestik kring Parkslide! Den är inte farligare än maskrosor, vilka nästan är svårare att hålla efter! Dessutom: Varifrån har man fått att det skulle vara olagligt att ha Parkslide??
:) troll
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.