Byggahus.se
Tslindgren Tslindgren skrev:
Hej,efter månader av att ha fått svaret att planket behöver bygglov står den fortfarande kvar. Vi fick precis höra att grannen måste ta bort den. Hur som helst, efter månader utan att prata, började grannen med verbal aggression som för två veckor sedan kulminerade i fysisk aggression och han slog mig i ögat framför vår 04-åriga dotter när jag gick på morgonen för att lämna henne i skolan.
Låter som dags för polisanmälan om misshandel.
 
  • Gilla
Donn och 5 till
  • Laddar…
sysmali
Tslindgren Tslindgren skrev:
Hej,efter månader av att ha fått svaret att planket behöver bygglov står den fortfarande kvar. Vi fick precis höra att grannen måste ta bort den. Hur som helst, efter månader utan att prata, började grannen med verbal aggression som för två veckor sedan kulminerade i fysisk aggression och han slog mig i ögat framför vår 04-åriga dotter när jag gick på morgonen för att lämna henne i skolan.
Vilken dåre. Förmodar att du anmält honom för misshandel - har han blivit förhörd/gripen?
 
  • Gilla
Donn och 3 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Låter som dags för polisanmälan om misshandel.
han har redan 3 anmälningar till polisen
 
  • Wow
  • Gilla
Donn och 1 till
  • Laddar…
En sån person förstår tyvärr bara ett språk.
Det blir så när intelligensreservens får för mycket plats.

:(
 
Tslindgren Tslindgren skrev:
bostadsrätten och kommunen meddelade mig i eftermiddags via mail att den behöver bygglov. men ingen informerade om hur jag skulle gå tillväga nu.
Om det är en brf så ställ frågan till styrelsen om marken får bebyggas hur som helst, kan också vara relevant om styrelsen godkänt Din grannes byggnation.
 
R Ola Grahn1 skrev:
Om det är en brf så ställ frågan till styrelsen om marken får bebyggas hur som helst, kan också vara relevant om styrelsen godkänt Din grannes byggnation.
Om det är en lång tråd på ett forum gå gärna igenom den lite snabbt innan du slänger in en kommentar som kanske redan konstaterats vara irrelevant eller redan framförd.
 
  • Gilla
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
Tslindgren Tslindgren skrev:
vad de gör eller inte gör intresserar mig inte. vad de bygger i kanten av marken och som skuggar mitt sidan och ger det ett mindre utseende, det intresserar mig verkligen mycket.;)
Jag skulle vara tacksam du slipper ju se dina grannar, skruva upp allt du vill o skit i dom
 
  • Gilla
Donn och 1 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Jag skulle vara tacksam du slipper ju se dina grannar, skruva upp allt du vill o skit i dom
Ja, vad är viktigast, att få "rätt", dvs att bygglov saknas och planket måste ner, eller att slippa se och höra grannen? Med tanke på vilket psykfall denne verkar vara hade väl det senare varit en välsignelse. Jag hade blivit överlycklig om våra grannar byggde flera meter höga plank. Då hade man sluppit att grannbarnen glor på min fru som solar, att höra deras rockmusik sent på kvällarna osv osv. Planken får ju vara bra höga för att man ska få rejäl skugga över hela tomten. Det är väl det enda negativa med ett plank så som jag ser det, eller att typ havsutsikt eller liknande blockeras.

/S
 
  • Gilla
Donn och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.