2 338 läst ·
29 svar
2k läst
29 svar
Granne begravt en tuja planta för mig
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 432 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 432 inlägg
Vet ej hur du uppfattar att man ger bort ngt ?redarn skrev:
Menar du att det är ok att ta tillbaka gåvan , detta med anledningen att personen hamnat i ekonomisk knipa och måste sälja gåvan .
Berätta gärna hur du tänker .
Jag lider med dej, snö på tomten och plantor för några hundra som tagit skada, dessutom grannar som flyttar..
Var glad att du inte har sjukdom, barnlöshet, hussvamp, jordskred eller liknande att bekymra dej över.
Var glad att du inte har sjukdom, barnlöshet, hussvamp, jordskred eller liknande att bekymra dej över.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 432 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 432 inlägg
Ber om ursäkt att jag stört / förargat dig om mina frågor och ev. råd .F fribygg skrev:
Återkom gärna när du grävt ett dike på 30 m , köpt 1 pall planteringsjord och planterat en hög med häckväxter .
Ha de .
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 432 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 432 inlägg
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 432 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 432 inlägg
Man får hoppas att ev. nya grannar har bättre koll på hur man bor i hus med grannar tätt inpå .F fribygg skrev:
Men ja , håller på att fundera på hur man kan skydda de till nästa vinter .
Vår snöröjare för vägarna i området hade vett att ta hänsyn till mina plantor ialf .
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 432 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 432 inlägg
Har mail kontaktat grannen , verkar ha sålt huset så ej anträffbar irl .
Som jag trodde så spelar han helt ovetandes om hans snöupplag på min tomt .
Tog ej fotobevis på snöupplaget .
Lider med hans nya grannar ......
Som jag trodde så spelar han helt ovetandes om hans snöupplag på min tomt .
Tog ej fotobevis på snöupplaget .
Lider med hans nya grannar ......
Släpp det. Du får glädjas åt att förhoppningsvis få en mer förståndig granne. Ingen vettig människa gör ett snöupplag på grannens nyplanterade häck. Det fattar de flesta. Inte alla.
Hoppas nya grannen beter sig som folk.
Hoppas nya grannen beter sig som folk.
Eftersom denna idiot till granne är på väg därifrån är nog det rätta för din egen sinnesfrid att bara skita i det o plantera nytt, välj dina strider och värdesätt din energi.
Hade det istället handlat om någon nyinflyttad som skulle bli kvar under överskådlig tid så borde du av ren princip o med en dåres envishet stå upp för dig själv och inte tolerera denna respektlöshet.
Hade det istället handlat om någon nyinflyttad som skulle bli kvar under överskådlig tid så borde du av ren princip o med en dåres envishet stå upp för dig själv och inte tolerera denna respektlöshet.
Med tanke på att thujahäckar både längs norrlandskusten och den österbottniska kusten sällan överlever så är det plantförsäljaren som borde ge dig pengarna tillbaka. Inte grannen. Det borde vara kriminellt att sälja plantor som ändå inte klarar vårt klimat.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 432 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 432 inlägg
Alla andra i min tujahäck fixade 50-60 cm snö från himlen .H heimlaga skrev:
Men att grannen begravde 2-3 plantor med kompakt snö + använde min tomt / plantering som snötipp från hans tomt tror jag ingen ung planta fixar .
De blev så nedböjda/tillplattade att de troligtvis gått av i huvudstammen .
Vet ej om du läst alla mina inlägg i tråden , gör det .
Bor i växtzon 3 .
Det är inte snön som dödar dem. det är vårsolen.Tomture61 skrev:
Alla andra i min tujahäck fixade 50-60 cm snö från himlen .
Men att grannen begravde 2-3 plantor med kompakt snö + använde min tomt / plantering som snötipp från hans tomt tror jag ingen ung planta fixar .
De blev så nedböjda/tillplattade att de troligtvis gått av i huvudstammen .
Vet ej om du läst alla mina inlägg i tråden , gör det .
Bor i växtzon 3 .
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 432 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 432 inlägg
Klicka här för att svara