Byggahus.se

Granlamellparkett- vem tillverkar sådant golv?

1. Hemmakatten
    Medlem · 11 629 inlägg
    Letar grangolv. De enda jag hittat som tillverkar granlamellparkett med enstav (planka) är Mörka Skog/Rappgo.Är det någon som vet om det finns fler? Massivt grangolv är inte aktuellt eftersom det skall ligga på en betongplatta.

2. T
    Medlem · 7 inlägg

TheFloorGuy

Medlem

Re: Granlamellparkett- vem tillverkar sådant golv?

Det går faktiskt att lägga massiva gran o furugolv på betong... Tex. Baseco har en lösning för detta... en typ av golvskruv som drar i betongen, visserligen måste det först förborras men detta öppnar ju för lite mer valmöjligheter

3. Hemmakatten
    Medlem · 11 629 inlägg

Re: Granlamellparkett- vem tillverkar sådant golv?

Tack för svar! :) Jo, har läst om dessa golv. Dock så är jag lite skeptiskt lagd och har dessvärre (inte ännu i alla fall) fullt förtroende för denna metod.

Har idag ringt lite återförsäljare i Stockholmsområdet och det bästa priset hittills är 405:per kvm. Vi skall ha 90 kvm och jag tycker detta pris är i högsta laget. Så min följdfråga är om golvet (Mörks Skog/Rappgo granlamellparkett) finns att köpa via internet eller billigare i nån annan butik ute i landet. Frakten är inga problem, golvet levereras direkt från fabrik fraktfritt till oss. Det enda butiken nån stans i Sverige behöver göra är att ringa ett samtal och beställa golvet. Det borde ge en god marginal (lättförtjänta pengar).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.