Jag har köpt en Blanco Nova och undrar om det är någon som har erfarenhet av silgranit. Hur går det att rengöra en sådan vask? Enligt försäljare så skall det inte vara något problem om man sköter vasken.

Har haft en sådan i några år nu, hur bra som helst, en av dom saker jag är absolut nöjdast med i vårt kök.

Reptåligt, värmetåligt och jättelätt att hålla rent.
Det där med att "sköta" vasken vet jag inte, jag har aldrig gjort något speciellt med den (förutom att rengöra den förstås) under dom här tre åren och den är lika fin som när den var ny.

Efter det svaret känner jag mig lugn. Jag har köpt vasken från Network Küchen för halva priset i Sverige. Alltid risk med transport och vad jag tror så får jag byta vattenlåset till svenskt. Har jag rätt för mig?

Kan ej svara på det men det låter troligt.
Jag har beställt flera ggr från Tyskland utan några problem, men visst en viss risk tar man ju alltid.

Vi har Fragranit från franke och är väldigt nöjda..

Vasken från Network Küchen har kommit, bra paketerad och inga skador. Det tog 10 dagar och det tycket jag är godkänt. Mindre än halva priset jämfört med svenska nätsidor.

Fick ni göra några modifikationer på den eller var det bara att installera?

Mvh

I början av september börjar köksarbetet. Jag hör av mig när det är klart.

jag köpte ochså en diskho från network Küchen
pålitlig firma..och billig
nästan halva priset mot sverige...
går att hitta mycket billigt utomlands om man söker lite..

har också en blanco siligranit i svart som är infälld i granitskivan. Haft den i ett par månader och inga problem med rengöring eller repor. (rostfritt = repor)

nån som vet hur man tar bort det som är kvar av extra hålen i silgraniten
kan man ta hammaren bara eller? uppifrån eller nerifrån då...

Min man höll andan, bad en bön och slog ett kraftfullt slag med hammaren.....Det gick bra,:D

ok..*L*...funkar säkert med hammaren.
har provat lite lätt...men man måste slå ganska hårt...känns inte helt rätt..
vore ju tråkigt om slog sönder diskhon*L*

Slå inte med hammaren direkt på "hålet"
Använd en rörbit eller något annat hårt så man inte missar hålet.
Materialet är relativt sprött men väldigt hårt.

Vi planmonterar silgranitvaskar och kanterna är spröda innan man har monterat dem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.