Har spanat in högglanspolerade granitplattor på Silvan som jag tänkt lägga i vårt nya badrum. Dessa plattor måste ju vara bland det mest hållbara man kan lägga och eftersom de är så blanka måste rengöring vara bra mycket enklare är vanlig klinker.

Har hittils bara sett de gråaktiga på Silvan men fick idag se några svarta i samma storlek som var ännu snyggare men lika hög ytfinnish.

Blev dock lite tvekam till detta när jag kom hem och började fundera, hur halt blir det egentligen med dessa polerade granitplattor när blir blöta?

Törs man satsa på detta i ett badrum eller blir det skridskobana av golvet?

/Mario

Du kan säkerligen få låna hem ett par plattor & testa. Jag testade själv en par hallgolvsplattor från Golvpoolen med intressant resultat ... det visade sig att jyckehåren fastnade i den - som jag trodde - släta ytan och golvet skulle bli jättesvårt att hålla rent.

Stänk lite tvållödder på plattorna, lägg på badrumsgolvet och trampa omkring ;).

Själva golvmaterialet kommer säkerligen att hålla - men antagligen håller inte fogar och underlag längre än andra golv. Om du räknar riktigt högt kommer du troligen byta ut badrummet inom 20-25 år - trots att själva plattorna håller mycket längre.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.