Vad tror eller säger ni erfarenhetsmässigt av att ha granitkeramik (typ Bricmate Limestone) som trädgårdsgång och biluppfart till garage? det är ju deras utomhusplatta som är 2cm tjock som jag tänker på. Jag har ställt frågan till bricmate men inte fått svar ännu och är lite otålig, så det kanske finns erfarenhet och tankar här på forumet att ta del av?

https://bricmate.se/produkter/utomhus/z-limestone-light-grey

Halt när det blir vatten på det? Tror en grov yta är att sträva efter. Släta ytor, vatten och is= spännande höst och vinter för både bil, och människor.

Norrtull Norrtull skrev:
Halt när det blir vatten på det? Tror en grov yta är att sträva efter. Släta ytor, vatten och is= spännande höst och vinter för både bil, och människor.
Fick nu svar från Bricmate att för att plattan skall vara körbar med bil, så behöver den sättas i gjuten platta... Så det alternativet går nu bort

Det får bli riktig granit (körbar) istället antar jag

Fast... gången kan man ju ha med granitkeramiken och uppfarten i riktig granit... hm... har ju redan granitkeramik på altanerna... Blir ju halt, precis som ni säger - men det blir ju de flesta markbeklädnadsstenarna också...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.