Hej!!
Fråga som ställts 100 gånger förut. Men frågar för att få ”the latest and greatest”
Ska lägga ett Baseco grangolv (14mm ekonomisortering) i 65kvm stort fritidshus.
Fråga #1
Ska även byta braskamin så en firma kommer 19:e nov och monterar ner den gamla 90-tals eldstaden.
Kan jag ta bort gamla laminatgolvet samt lägga grangolvet direkt efter dom tagit bort eldstaden för att se till att nya braskaminen som kommer 5:e december står på nya golvet?
Om jag håller ca 12-15 grader i stugan är det några konstigheter att lägga golvet slutet november / början december?
FYI ! Golvet kommer nästa vecka och kommer läggas in i huset för att vänja sig vid klimatet i stugan.
Fråga #2
Om jag vill ha en enkel behandling av grangolvet. Vad är bra alternativ då? Finns det något jag kan göra i Nov/Dec eller är det för kallt då? Så jag iaf kan ställa in lite möbler etc på golvet relativt snabbt.
Såpaskura? Är det som det låter? Eller ska man hårdvaxolja i någon naturell nyans?
Tack på förhand