Hej!!

Fråga som ställts 100 gånger förut. Men frågar för att få ”the latest and greatest” :)

Ska lägga ett Baseco grangolv (14mm ekonomisortering) i 65kvm stort fritidshus.

Fråga #1
Ska även byta braskamin så en firma kommer 19:e nov och monterar ner den gamla 90-tals eldstaden.
Kan jag ta bort gamla laminatgolvet samt lägga grangolvet direkt efter dom tagit bort eldstaden för att se till att nya braskaminen som kommer 5:e december står på nya golvet?
Om jag håller ca 12-15 grader i stugan är det några konstigheter att lägga golvet slutet november / början december?
FYI ! Golvet kommer nästa vecka och kommer läggas in i huset för att vänja sig vid klimatet i stugan.

Fråga #2
Om jag vill ha en enkel behandling av grangolvet. Vad är bra alternativ då? Finns det något jag kan göra i Nov/Dec eller är det för kallt då? Så jag iaf kan ställa in lite möbler etc på golvet relativt snabbt.
Såpaskura? Är det som det låter? Eller ska man hårdvaxolja i någon naturell nyans?

Tack på förhand

Du kan givetvis både lägga och såpskura golvet nu på hösten även om det oftast blir tätare och snyggare om man lägger golv när det är som torraste i luften ( oftast i februari)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.