Byggahus.se
PeterFalun
Welcome back

Thank you :)

Det ska bli intressant att se. Undrar om jag har en annan uppfattning än arkitekterna om vilket som är snyggaste villan?

Framgår det förresten om det bara är nybyggda hus som tävlar eller om det är hus från alla tidsepoker som bedöms?

Jag såg någonstans att det ska vara fyra kategorier av hus: Fritidshus, annorlunda hus, ett med naturen och gammalt blir nytt. Sedan ska husen ha varit färdigställda senast 2015.

• Gilla
PeterFalun och 1 till
  • Laddar…
Så 16 hus och fyra vinnare ? Det blir ju bara ett blaj program, sen är programledaren så jobbig.

H hushem skrev:
Så 16 hus och fyra vinnare ? Det blir ju bara ett blaj program, sen är programledaren så jobbig.
Ja, förhoppningsvis är det husen som är i fokus den här gången och inte Mark Isitt, som det varit i de andra programmen i serien. Men det är väl att hoppas på för mycket...

• Gilla
  • Arg
Masthugg och 2 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag såg någonstans att det ska vara fyra kategorier av hus: Fritidshus, annorlunda hus, ett med naturen och gammalt blir nytt. Sedan ska husen ha varit färdigställda senast 2015.
Var kan man läsa reglerna?

HOBBY ARCHITECT
Vem vann? Jag missade visst slutet.

Underhåll på Villa Meltem gör mig mörkrädd och blev förvirrad över dess plottriga utseende.
Hade Villa Rågholmen som etta med Villa J som utmanaren.
Programledaren får rött kort bara upprepande av överdrivna superlativ smittad av en duracell kanin.
Tacka vet jag Phil Spencer.

På Villa J hade jag gärna sett ett skjutbart glastak över atrium.
Öppet sommartid och stängt vinter, energisparande för huset och får funktion som orangeri. Är ju dessutom lätt att putsa, bara kliva upp på taket från baksidan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.