En timmervägg lerklinar man först innan man limmar grålumppapp. Det blir superbra.
 
Lerklining känns inte alls aktuellt då jag vill kunna hänga upp tavlor, hyllor mm på väggarna.
Har även små vilda barn som tjongar in med leksakerna titt som tätt i väggarna.

Ok, vill man bo i ett genuint byggnadsvårdshus utan massa småbarn, men det är inte riktigt min situation.

Vad föreslår ni?
 
Skulle nog inte dra mig från att kanske köra OSB så fall... Bygger in det gamla, är någorlunda följsamt och Gör ytan lite "varierande" att limma grålumppappen på.
 
6mm gips skulle nog jag föredra.
 
Vi har småbarn och lerklining... Det håller bättre än både gips och fiber. Varifrån kommer missförståndet att lerklining skulle vara ömtåligt? Och det går utmärkt att fästa både hyllor och tavlor i, dessutom... ;)
 
Jag instämmer - det är otroligt, förbluffande hårt. Mer likt ngn form av annan puts.
Synd med alla dessa rykten som sprids utan att någon tar rätt på hur det faktiskt är.
 
Jag hade faktiskt också spikad grålumppapp på timmerväggarna, under de 15 följande tapetlagren:) och de hade inte brytt sig om att klina såt först utan bara lagt pappen utanpå.
Därför har jag också lite grand av samma funderingar
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.