V växelventil skrev:
Värde 100 på integralen så har du ett värmeöverskott så pumpen har löst på hysteresen och kompressorn stannar.Om framledningen är över hysteresvärdet på den beräknade framledningen så får du ett värmeöverskott.Kan vara för högt ställd kurva eller dålig cirkulation i systemet.
Framledningen är bara 20 grader, men det finns tydligen en annan extern framledningsgivare som säger 49 grader. Det är inte min anläggning så jag kan inte identifiera vars den givaren sitter. Men polaren har en Acctank ansluten, lite oklart varför, men det är en extern varmvattenberedare tolkar jag det som.

Att han har varianten utan inbyggs vvb, som jag själv har.
 
S snow skrev:
Framledningen är bara 20 grader, men det finns tydligen en annan extern framledningsgivare som säger 49 grader. Det är inte min anläggning så jag kan inte identifiera vars den givaren sitter. Men polaren har en Acctank ansluten, lite oklart varför, men det är en extern varmvattenberedare tolkar jag det som.

Att han har varianten utan inbyggs vvb, som jag själv har.
BT 25 är ju en extern givare som man brukar sätta efter shunten på framledningen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.