Hej!
Ni som har byggt med Götenehus, vad tycker ni om att det är stålplåtreglar med endast en gipsskiva i de ej bärande innerväggarna? Blir det inte väldigt ihåligt och svårt att skruva i ? De verkar ju ha bra grundstandard för övrigt så jag förstår inte varför man ska behöva betala till för att få "riktiga väggar". Någon som har ett bra svar?

de använder inte plåtreglar!
När de byggde vårt hus använde de lättträreglar!
Byggarna sääter även kortlingar där man skall sätta upp skåp och garderober!

Men det står ju så i deras byggbeskrivning vi fick. Sen undrar jag : hur är det med spånskiva? Eller har de endast gipsskiva i innerväggarna.?

Vi bygger Stenvik med G-hus och det är som sagt träreglar som gäller. Förr om åren har dock plåtreglar använts av G-hus. Gällande spånskivor så har vi tagit detta som tillval innanför gipset på de ställen det kan tänkas "behövas". Kunde gärna varit standard men utgör dock ingen större kostnad...

Då känner jag mig lugnad ifall vi väljer att ta deras offert. Supertack!!!!

Hej!

De verkar som om de använder plåtreglar till gippskivor samt lätträreglar till gipps+spån!
De har endast gippskiva som standard samt spån+gips som tillval.
Vi tog det senare till vårt hus.

Hälsn

/Mikael//

Tack för det svaret, då vet man att man skall räkna in det som tillval. Man vill kunna skruva tavlor i väggarna och helst inte ha för tunna väggar...

Hej igen!

Håller med Micki.

Vi tog extra spån i alla innerväggar i ett 2-plans hus på ca 153m2.
Detta gav en merkostnad på ca 24.000kr.

Hälsn

/Mikael//

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.