41 649 läst ·
196 svar
42k läst
196 svar
Görs inte reglar raka längre?
Ok, vad har ni då?T TheGame skrev:
Skulle vilja sätta en bra fyra på Hornbach och en tvåa på Byggmax.
Finns Bauhaus också och de håller väl nästan samma klass som Hornbach.
Hedin finns inte i min region, men jag är tveksam till att stödja den varghatarn.Mats-S skrev:
För att återgå till ämnet har jag just köpt en hel drös med hyfsat raka 2*2 och 2*4 plus 32 st takplåtar.
Hela baletten kostade 1.175000 Tanzaniska shilling, ca 4200 SEK inkl transport.
Men precis som i Sverige måste man vara på sin attan om man vill ha raka hela grejer, annars väljer dom skräpet åt dig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hela baletten kostade 1.175000 Tanzaniska shilling, ca 4200 SEK inkl transport.
Men precis som i Sverige måste man vara på sin attan om man vill ha raka hela grejer, annars väljer dom skräpet åt dig.
Träslag?D Dilato skrev:För att återgå till ämnet har jag just köpt en hel drös med hyfsat raka 2*2 och 2*4 plus 32 st takplåtar.
[bild]
Hela baletten kostade 1.175000 Tanzaniska shilling, ca 4200 SEK inkl transport.
Men precis som i Sverige måste man vara på sin attan om man vill ha raka hela grejer, annars väljer dom skräpet åt dig.
Kr/m?D Dilato skrev:För att återgå till ämnet har jag just köpt en hel drös med hyfsat raka 2*2 och 2*4 plus 32 st takplåtar.
[bild]
Hela baletten kostade 1.175000 Tanzaniska shilling, ca 4200 SEK inkl transport.
Men precis som i Sverige måste man vara på sin attan om man vill ha raka hela grejer, annars väljer dom skräpet åt dig.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Virket på byggmax är inte av sämre kvalitet när det anländer dit. Det är hanteringen på brädgården som orsakar krokiga reglar. Det är från samma sågverk som andra köper från, t.ex Moelven.
Vilka sågverk som levererade i början för drygt 20 år sedan när virket var otorkat, 45x45 hade runda hörn som ingen annan hade och vred sig som skruvar, undrar jag fortfarande. Fodervirket hade egen profil och krympte flera millimeter på både längden och bredden.
Det var mycket billigare på byggmax än övriga bygghandeln då. Idag är det nog ingen större prisskillnad. Jag handlar på byggmax för att det ofta är enkelt, ligger bra till och har öppet när jag kan handla. Minns när Beijer ändrade öppettiderna för att slippa vanligt folk. Sedan försvann de från mina hemtrakter. Nu har Beijer Sveriges absolut sämsta hemsida. Antagligen för att de bara vill göra affärer med företag.
Vilka sågverk som levererade i början för drygt 20 år sedan när virket var otorkat, 45x45 hade runda hörn som ingen annan hade och vred sig som skruvar, undrar jag fortfarande. Fodervirket hade egen profil och krympte flera millimeter på både längden och bredden.
Det var mycket billigare på byggmax än övriga bygghandeln då. Idag är det nog ingen större prisskillnad. Jag handlar på byggmax för att det ofta är enkelt, ligger bra till och har öppet när jag kan handla. Minns när Beijer ändrade öppettiderna för att slippa vanligt folk. Sedan försvann de från mina hemtrakter. Nu har Beijer Sveriges absolut sämsta hemsida. Antagligen för att de bara vill göra affärer med företag.
P
polaris78
Medlem
· Västmanland
· 2 629 inlägg
polaris78
Medlem
- Västmanland
- 2 629 inlägg
Åklagaren som åtalade Hedin hade väl gjort dom flesta felen i boken och hedin blev aldrig dömd pga det saknas bevis..
Det är väl oavsett vad man tycker i sakfrågan varg helt horibelt att så många saker kan gå så fel som det gjorde i fallet med Hedin.. Sen kunde han med en smidigare aproach i ämnet dragit på sig mindre hatare absolut.. men vi ska faktiskt hanteras som oskyldiga tills vi är dömda och att åtala nån under dom där premisserna ska ingen behöva stå ut med oavsett om man vad man har för åsikter..
Och att skicka tungt beväpnad polis eller om det till och med var insatsstyrkan för att gripa en gubbe som jagar och har några jaktvapen , det är fanimig pinsamt
Den åklagaren borde bli straffad för dom fel som begicks..
Sen är det ju Bra ordning på dom flesta Hedin butiker även om prisbilden bitvis är rätt hög men dom har allt och servicen är bra
inspelade telefonsamtal och insatsstyrka enda bevis man hade var hörsägen och en inställning emot varg som han inte hymlar med..
Ska vi gripa andra personer för allvarliga brott med samma svaga bevisning och misstagen står på rad från rättsväsendet och åklagaren... Nej jag tycker inte nån förtjänar den behandlingen och hade han varit en vanlig svenson hade han nog fått skadestånd för misstagen. nu behöver inte hedin pengarna han bråkar mest av principen och där har han en rätt bra tydlig poäng särskillt om man undviker att lyssna vänstervriden medias inställning där han likställs med jag vet inte vad...
Det är väl oavsett vad man tycker i sakfrågan varg helt horibelt att så många saker kan gå så fel som det gjorde i fallet med Hedin.. Sen kunde han med en smidigare aproach i ämnet dragit på sig mindre hatare absolut.. men vi ska faktiskt hanteras som oskyldiga tills vi är dömda och att åtala nån under dom där premisserna ska ingen behöva stå ut med oavsett om man vad man har för åsikter..
Och att skicka tungt beväpnad polis eller om det till och med var insatsstyrkan för att gripa en gubbe som jagar och har några jaktvapen , det är fanimig pinsamt
Den åklagaren borde bli straffad för dom fel som begicks..
Sen är det ju Bra ordning på dom flesta Hedin butiker även om prisbilden bitvis är rätt hög men dom har allt och servicen är bra
inspelade telefonsamtal och insatsstyrka enda bevis man hade var hörsägen och en inställning emot varg som han inte hymlar med..
Ska vi gripa andra personer för allvarliga brott med samma svaga bevisning och misstagen står på rad från rättsväsendet och åklagaren... Nej jag tycker inte nån förtjänar den behandlingen och hade han varit en vanlig svenson hade han nog fått skadestånd för misstagen. nu behöver inte hedin pengarna han bråkar mest av principen och där har han en rätt bra tydlig poäng särskillt om man undviker att lyssna vänstervriden medias inställning där han likställs med jag vet inte vad...