Hej, vet inte om detta hamna rätt.
har ett ganska så stort vardagsrum kombinerat med matsal.
Går nu i tankarna att göra ett sovrum extra då jag kommer inom sikt utöka familjen med ett barn. Enda alternativet som jag kan se framför mig är att dela upp matsal o vardagsrummet i ett rum till.
Problemet jag ser framför mig är att båda ytterväggarna består a två jättelånga låga element under fönstrena i dessa rum. Där jag tänker att man skulle kunna sätta upp väggen.
Dä kommer funderingen om de är dumt att göra en fullösning som helt enkelt innebär att man gör ett litet valv för elementet. För att fixa ditt något nytt element ser jag som en lite för stor kostnad.
Vad säger ni om.det?
Se bild.
har ett ganska så stort vardagsrum kombinerat med matsal.
Går nu i tankarna att göra ett sovrum extra då jag kommer inom sikt utöka familjen med ett barn. Enda alternativet som jag kan se framför mig är att dela upp matsal o vardagsrummet i ett rum till.
Problemet jag ser framför mig är att båda ytterväggarna består a två jättelånga låga element under fönstrena i dessa rum. Där jag tänker att man skulle kunna sätta upp väggen.
Dä kommer funderingen om de är dumt att göra en fullösning som helt enkelt innebär att man gör ett litet valv för elementet. För att fixa ditt något nytt element ser jag som en lite för stor kostnad.
Vad säger ni om.det?
Se bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, de är nog lite oundvikligt eftersom de är ett bonusbarn. De är snarare att jag tror att golvet mot också tas upp pga dragningen av elementrören. Denna radiator har inloppet på höger sida och utloppet på vänster sida och de är 5 meter långt.ecb182 skrev:
Hur ska man tänka kring detta. Dra röret utanpå genom nya kommande väggen hela vägen fram till den då nya radiatorns utlopp?
Japp på det elementet är det så, har hittat en radiatormodell som passar in rent måttmässigt, fast de lär ju få bli en lång omdragning ovanför golvet.ecb182 skrev:
Att lösa det med valvet, påverkar givetvis ljudet - men de som är värre är väl att det är inte lika estetiskt vackert om man en dag säljer huset.
Då kommer returvattnet från ena elementet gå till andra elementet? Eller blir de en grenkoppling på inloppsröret och en på utloppet? Måste tänka på sådant också ur estetiska synvinkeln.
Klicka här för att svara