Hej.
Vi har en enplansvilla på 122m2 med ett ihopsatt garage på cirka 40m2.
Tanken är att det ska bli två rum med hall

Garaget har en gjutenplatta och ingen isolering.

Nu till frågan till er.

Hur skulle ni värmeisolera, plattan smidigast och billigast. Vill inte bila bort betongen!

Mvh/Jonas
 
JanneJanne123
Vi håller på med något liknande, men kommer av olika skäl bila bort den gamla plattan. Vår byggare föreslog dock som alternativ att man kan köra med https://floore.se/ ska tydligen funka för oisolerad platta och han körde med det hemma själv sa han (världens äldsta säljtrick, jag vet). Kan ju vara värt att kolla närmare på hur som helst.
 
  • Gilla
Jonas Haglund
  • Laddar…
Jag har luftburen värme. Värmeväxlare
 
Plastfolie, träreglar med isolering emellan, cc60, golvspån. Valfritt golv ovanpå.

//AA
 
Är det någon speciel plastfolie du tänkte på
 
Vanlig 0,2mm åldringsbeständig.

//AA
 
  • Gilla
Jonas Haglund
  • Laddar…
Jag skulle satsa på att lägga pir skivor på plattan för att få lägre bygghöjd. För det var plattan som var oisolerad?
 
  • Gilla
Jonas Haglund
  • Laddar…
Så plastfilm, pir skivor. (Hur hög räcker tror nu 50mm 100mm.)
Vad lägger ni på pir skivorn? Golvunderlägg och sist laminat golv?
 
100mm Pir skulle jag säga. Sen golvspån och klickgolv på det. Menar att du skippar reglar då
 
  • Gilla
Jonas Haglund
  • Laddar…
Antar att reglar pirskivorna med cc60 som Johannes föreslog.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.