motleycrue skrev:
Det kanske isolera bättre med skit ;D
Det gick då förr.. ;)
Farsan o morsan har 2 hus där ett är från 1690 o i de dom bor 1750.. Båda dessa hus va isolerade mellen timmerstockarna med en blandning av mossa, koskit o lera som sedan är handmålade.. Nu är det bara i det äldre huset som det finns kvar dom hade turen att hinna renovera innan det blev k-märkt.. Men i det äldre huset är orginalväggarna kvar..
Men det blir nog inte bättre.. :)

Dörrar (spegel) o plank golvet (40-50 cm breda) är oginal från 1750.. Kom en tok från S-holm o ville köpa dörrarna för 15000:-/st.. :o
 
ni sålde väl inte för 15000!
och sälj det andra till Skansen!?

för övrigt är koskit bra solering och luktar inte
(har varit inne i Masajhyddor)

way off topic so to say
 
Yondalar skrev:
ni sålde väl inte för 15000!
Nix de ska va orginal sa farsan..

Men på snikeriet i byn gjorde dom exakt likadana (farsans dörrar va mal) som man fick för 800:- så morsan va lite frestad att sälja dom 8 dörrarna.. ::)
 
Hur gick det med isoleringsrivningen?
 
Har pratat med svärfar han har inte kvar halmtuggen måste ha en ny idé :-/
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.