Det gick då förr..motleycrue skrev:
Farsan o morsan har 2 hus där ett är från 1690 o i de dom bor 1750.. Båda dessa hus va isolerade mellen timmerstockarna med en blandning av mossa, koskit o lera som sedan är handmålade.. Nu är det bara i det äldre huset som det finns kvar dom hade turen att hinna renovera innan det blev k-märkt.. Men i det äldre huset är orginalväggarna kvar..
Men det blir nog inte bättre..
Dörrar (spegel) o plank golvet (40-50 cm breda) är oginal från 1750.. Kom en tok från S-holm o ville köpa dörrarna för 15000:-/st..
Har pratat med svärfar han har inte kvar halmtuggen måste ha en ny idé :-/
Klicka här för att svara