5 293 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Göra hal parkett mindre hal
Jag lade klickparkett i hela huset förra året och lackade den (jag vet att vissa säger att man inte ska lacka klickparkett för den är redan lackad osv osv, man vill vara på säkra sidan)
Den är jäkligt hal just nu och när det kommer barn på besök ramlar de lätt. Finns det något medel man kan efterbehandla med så att det inte är så förbannat halt? Sen har jag använt två olika lacker. De ställen där jag använt oljebaserad lack är det inte lika halt som där jag använt vattenbaserad.
Tips någon?
Den är jäkligt hal just nu och när det kommer barn på besök ramlar de lätt. Finns det något medel man kan efterbehandla med så att det inte är så förbannat halt? Sen har jag använt två olika lacker. De ställen där jag använt oljebaserad lack är det inte lika halt som där jag använt vattenbaserad.
Tips någon?
Det gjorde jag. Frågan är om det finns något "rengöringsmedel" eller liknande. Ungefär som när man polerar billack. Polerad billack är inte så hal utan bara väldigt ren (den blir hal när man lägger vax sedan). Det känns som att jag behöver nåt liknande för golvet 
Redigerat:
Klicka här för att svara